Restive Austria מאת Jenö. Kostmann הוצאת Austrian Cenrtee & Young Austria. דו"ח המתעד לפרטים את התנגדות העם האוסטרי ומאבקו נגד הכיבוש הנאצי, וכן את רדיפת היהודים על פי הדיווחים העדכניים ביותר שהתקבלו ממדינת אוסטריה הכבושה. יצא בעיצומה של המלחמה על ידי התנועה האוסטרית החופשית בבריטניה. לונדון 1942 – מהדורה ראשונה.
בשעה שהיטלר סיפח את אוסטריה לגרמניה במרץ 1938 (האנשלוס) עשו התועמלנים הנאצים כל שביכולתם להעביר לעולם מצג שווא כאילו העם האוסטרי חפץ ב"איחוד" עם גרמניה, ושמח לקבל את הפיהרר כשליטם החדש. תהלוכות רחוב של חיילי האס אס התקיימו כאשר המוני אוסטרים נראים מצדיעים במועל יד ומקבלים עליהם בשמחה את השלטון הנאצי. בפרסומים רשמיים של הרייך הגרמני הוצגו תצלומים המתעדים את ההתלהבות וההתרגשות של העם האוסטרי עם כניסת הכובש הגרמני.
החוברת שלפנינו יצאה במטרה להזים רושם זה ולהעביר לעולם את האמת על שעבוד העם האוסטרי עם כיבושו בידי גרמניה הנאצית ואת התנגדותה של האוכלוסייה האוסטרית לכיבוש.
בחוברת מתועד לפרטים כיצד הנאצים הסתירו את את מספר קורבנות המלחמה האוסטרים העצום – כ 300,000 הרוגים, פצועים, או שבויים נספרו על ידי הרשויות האמריקאיות והרוסיות בשנת 1941. וינה הפכה לבית חולים ענק לפצועי מלחמה. בניגוד לחיזיון השווא שהציגו הנאצים כאילו באו להושיע את אוסטריה ממכת האבטלה, בחודשי הכיבוש עלתה האבטלה לממדים חסרי תקדים. חיילים אוסטרים שהצטרפו לצבא הגרמני מתוך מחשבה להינצל הושפלו דרך קבע, היו אף כאלה אשר נענשו בהוצאה להורג בירייה על עבירות כגון: "אמירות חסרות כבוד על הצבא הגרמני". כ 600,000 גברים אוסטרים שאינם מתאימים לשירות בחזית הועברו לעבודות כפייה בגרמניה, ובפולין כעובדי אדמה, עוד בשלב הראשון של הסיפוח. המפעלים האוסטרים עברו לשליטה צבאית גרמנית מלאה, ואליהם נלקחו תלמידי בתי הספר ונשים אוסטריות אשר הוכרחו לעבוד בהם.
עוד מתואר בדוח על בתי היהודים שהתרוקנו לחלוטין בגלל גירושם למחנות, וביזת הרכוש היהודי. אל בתי היהודים הוכנסו פקידי מפלגה ומדינה שגויסו לשירות באוסטריה ומשפחות אנשי הצבא ששרתו באוסטריה. יותר מ 300,000 חדרים התפנו כתוצאה מגירוש של 160,000 יהודים מוינה לבדה. אנשים שעזבו את וינה בסתיו 1941 העידו כי כתובות אנטי-נאציות רבות מתנוססות על גבי קירות הבתים, ואלו קידמו את בואם של הכובשים. בתגובה שלחו הנאצים את כנופיות נוער היטלר לנקום ב"פושעים".
בפנייה ישירה של שבויי מלחמה אוסטרים בברית המועצות המובאת כאן במלואה, נכתב: "ארבע שנים חלפו מאז פלשו חיילי היטלר, בניגוד להסכם שלו, לאוסטריה ושעבדו אותה. ארבע השנים האחרונות הראו לנו את האסון הנורא שהביא היטלר לארצנו… הוא קרע אותנו ממשפחותינו. הוא שלח אוסטרים למוות בחזית המזרחית, ודן את משפחותינו לרעב ולעוני. הוא השליך את אלפי האנשים הטובים ביותר שלנו לבתי כלא ומחנות ריכוז… אוסטרים בחזית ובבית! לעולם אל תשכחו שהאויב הגרוע ביותר של העם האוסטרי הוא היטלר. הוא מביא לנו כניעה ומוות. הוא לקח מאיתנו את מולדתנו ונתן לנו מוות במקום. התאחדו במאבק נגד היטלר וקליקת השודדים שלו. התקוממו נגד מלחמת הפשע. תחי אוסטריה".
במבוא לחוברת נכתב: "אנו האוסטרים, שנאלצנו לעזוב את ארצנו כשהיטלר כבש אותה, וממשיכים כעת את אותו מאבק כמו עמנו בבית, אם כי בחזית אחרת, מבקשים להראות לעם הבריטי ולשאר העמים בעלות הברית באמצעות חוברת זו, כי האומה האוסטרית תורמת את חלקה לזכייה במקום הכבוד בין שורות האומות החופשיות כפי שמר צ'רצ'יל אמר. אנחנו, האוסטרים בבריטניה הגדולה… רוצים לעשות הכל כדי לעזור להביא לתבוסתו של היטלר ועמה לשחרור מולדתנו. עם החפץ הזה כל הארגונים האוסטרים והאוסטרים הפרטיים במדינה הזו, התומכים בברית נגד היטלר ורוצים לתמוך במאבק הלאומי של עמנו לשחרור, התאגדו בתנועה מאוחדת אחת גדולה, התנועה האוסטרית החופשית בבריטניה הגדולה. המרכז האוסטרי, שהוא הארגון הגדול ביותר ב-F.A.M., רואה בפרסום חוברת זו תרומה למאבק המשותף".
19 עמ'. מצב טוב מאד.



