ארבעה תצלומים נדירים של אסירים ביום שחרור מחנה אושוויץ – צולמו בידי צלמים רשמיים של הצבא הסובייטי. ינואר 1945.
תצלומים: אסירים משוחררים ליד גדר התיל של המחנה, ואסירים ליד משחרריהם מהצבא הסובייטי.
התיעוד החזותי המסיבי ביותר מבין המחנות המשוחררים נעשה במחנה אושוויץ אשר שוחרר ב 27 בינואר 1945. הצלמים שהגיעו כשבוע לאחר השחרור עצמו השתדלו לתעד כל סצינה החושפת את זוועות המחנה. הסובייטים הפיצו את תוצאות עבודותיהם לא רק לתקשורת הפנימית, אלא גם לתקשורת הבינלאומית, במטרה לחזק את הלגיטימציה של המשטר, מאחר שיחסיהם עם המערב החלו להתדרדר.
שני תצלומים בגודל 22×17 ס"מ. שני תצלומים בגודל: 18×13 ס"מ. התצלומים כולם מתוארים מאחור על גבי דפים שהודבקו בגבם. מצב טוב מאד.



