מכירה 26 /
פריט 176

176 מ-

254

176

אוסף מסמכים רשמיים החושפים את תכנית ההשמדה הנאצית. דיסלדורף, 1958

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

DOKUMENTE über die BEHANDLUNG DER JUDEN durch das DRITTE REICH - מסמכים על היחס ליהודים על ידי הרייך השלישי. Verlag Allgemeine Wochenzeitung der Juden in Deutschland - ההוצאה לאור העיתון השבועי הכללי של יהודים בגרמניה - אוסף מסמכים נאצים רשמיים החושפים את תכנית ההשמדה המכוונת שתכננו ושביצעו הנאצים ביהודים. דיסלדורף 1958. גרמנית.

"המסמכים שפורסמו כאן על היחס ליהודים ברייך השלישי מספרים כרוניקה של סיפור סבל שעדיין אין מתחרה לו. הם עוסקים באידיאולוגיה ידועה לשמצה, אכזרית וצינית שהפכה אנשים לסטטיסטיקה ואת הרצח למלאכה. אבל דווקא צלילי הקנאות הקמאיים האלה הופכים את האירועים, שצמחו מתוך שדים שטניים כמו שרצים ארסיים, למזעזעים עוד יותר. בלי פתטיות, בלי סנטימנטליות, ואפילו בלי עצב מובן ובסופו של דבר מנחם, מתעוררים שוב האירועים ויש לומר "לעולם לא עוד". (מתוך המבוא מאת קרל מרקס).

חוברת מיוחדת שיצאה לרגל יום השנה העשרים ל 9 בנובמבר 1938 - ליל הבדולח, במטרה להנציח שוב את "מסמכי הבושה הנצחית" של מה שעוללו הנאצים ליהודים, לאור השכחה וההכחשה של מאורעות השואה שהחלה לצוץ אצל פוליטיקאים וגם בקרב צעירים בשנות ה-50. בחוברת מצוטטים המסמכים הנוראים ביותר של הוראות הפקודה להשמדת היהודים שיצאו על ידי בכירי הנאצים לפני ובזמן המלחמה. החל מהקטעים הקשים שנכתבו ב"מיין קאמפף" על ידי אדולף היטלר, המשך בקטעים מהעיתונות הנאצית בהם בכירי הממשל הנאצי קוראים במפורש להשמדת יהודים: משפטים כגון "היהודי צריך למות" שפורסמו בעיתונות היומיומית בגרמניה כמסקנה מתבקשת מהאידאולוגיה הנאצית הרואה ביהודי יישות "מפרקת ומזהמת את סדרי העמים", ולבסוף הביצוע - המסמכים הרשמיים בהם נתנה הפקודה להשמדה המונית של יהודים כגון מסמך ששלח הימלר לראש משטרת הבטחון והס"ד בברלין 1943: "הזמנתי מספר רב של הספר "הרציחות היהודיות" והפצתי אותו ל-Standartenführer. אני שולח לך כמה מאות עותקים כדי שתוכל לשלוח אותם לכוחות המשימה שלך, אבל בעיקר לגברים...". מופיעים מסמכי ההוראות המפורשות שניתנו למפקדים באשר לביזת היהודים ורדיפתם בליל הבדולח, הצווים המפורשים להפקעת העסקים היהודיים, ההוראות המופרשות עליהן חתמו ראשי הממשל הנאצי באשר לתכנית ההשמדה עצמה, סעיפים מחרידים ב"הוראות עונשים" כנגד יהודים שנתנו למפקדי האס אס לאחר כיבוש פולין, קטעים מנאומו של היטלר בינואר 1939 בו הוא משרטט את "הפיתרון הסופי", ציטוטים מנאומיו של גבלס הקורא לרדיפות היהודים, דיווחים שוטפים ממסמכים רשמיים של ראשי האס אס על מילוי הפקודה להשמדת יהודים במשך שנות המלחמה, הוראות רשמיות על גירוש היהודים למחנות, כולל רשימות של סכום הכסף הכולל אשר הוחרם מהיהודים בערים השונות שנכבשו, מסמכים והצהרות מפורשות בהם ראשי האס אס מודים בהשמדת מיליוני יהודים (מובאת הצהרת ראש הפיקוד העליון של הוורמאכט וילהלם קייטל במשפטי נירנברג בה הוא אומר מפורשות: "כארבעה מיליון יהודים נהרגו במחנות ההשמדה השונים, בעוד שני מיליון נוספים מתו בדרכים אחרות...", מסמכים בהם הוראות גירוש ורצח של יהודי בלגיה, תוכנית ה"יישוב מחדש" ושימור הרכוש היהודי לדורות הבאים לאחר הכחדת העם היהודי שתכננו הנאצים, ועוד רבים.

44 עמ'. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט