מכירה 26 /
פריט 129

129 מ-

254

129

אוסף מסמכים של אזרחים קרואטים שסוסיהם ובהמותיהם הוחרמו בזמן המלחמה לטובת הצבא הנאצי - קרואטיה היוגוסלבית, 1941-1944

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

אוסף של 14 מסמכים רשמיים שהונפקו על ידי משרד הפנים של "המדינה העצמאית של קרואטיה" - בת הברית של גרמניה הנאצית בזמן המלחמה, הקשורים באזרחים קרואטים אשר סוסיהם ובהמותיהם הוחרמו במהלך מלחמת העולם השנייה ונלקחו לצבא היוגוסלבי או לצבא הנאצי מחמת מחסור בסוסי מלחמה. המסמכים שלפנינו הינם למעשה תצהירים שונים של בעלי הסוסים בהם מתאר כל אחד את מראה הסוס שהיה בבעלותו, ואת היום בו נלקח לצורך הצבא בבקשה לקבל את הסוס בחזרה, או לכל הפחות פיצוי בעבורו, בקשות אישור לשחיטת בהמות שברשותם, אשר למעשה המדינה ייעדה אותם לצורכי הצבא, ותשובות המדינה הדיקטטורית כי אין לאזרחים זכות לקבל את סוסיהם בחזרה. במרבית המסמכים לצד חתימת המזכיר וחותמת הדיו מופיעה הצהרת נאמנות לאדולף היטלר: "Heil Hitler". ובראש המסמכים מצויין: "NEZAVISNA DRZAVA HRVATTSKA" - "מדינה עצמאית של קרואטיה" - קרואטיה היוגוסלבית, 1941-1944. חותמות דיו של קרואטיה היוגוסלבית עם צלבי קרס. קרואטית.

קרואטיה נכבשה בידי מדינות הציר ב 1941. המפלגה הקרואטית אוסטאשה אשר זוהתה על השלטון הנאצי תפסה את השלטון וכך נוצרה המדינה העצמאית של קרואטיה, שהונהגה בידי אנטה פאבליץ', ראש ממשלת הבובות של גרמניה הנאצית. מדינת הבובות הפאשיסטית שהיתה למעשה זרוע של ההנהגה הנאצית החלה באופן מיידי לחסל את המיעוטים האתניים – סרבים, יהודים וצוענים – אשר נקראו "אויבי המדינה" או "הלא-רצויים", ובמשך שנות המלחמה היתה דיקטטורה לכל דבר.

המסמכים כתובים במכונת כתיבה. בחלקם "בולי המדינה העצמאית של קרואטיה". חתומים ידנית בידי נציג משרד הפנים, וחותמות דיו צלבי קרס. מצב כללי טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $120

שאל על פריט