מכירה 26 /
פריט 144

144 מ-

254

144

אלבום תצלומים היסטורי המתעד את שחרורה של נורווגיה במלחמת העולם השנייה

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Befrielsen - "שחרור". אלבום תצלומים מרשים המתעד את שחרורה של נורווגיה בתום מלחמת העולם השנייה - 150 תצלומים היסטוריים אשר צולמו ביד הצלמים Odd Helland ו Edmund Johansen אשר תפסו במצלמתם את שיבת החיילים הנורווגים, והממשלה הנורווגית הביתה, ואת אירועי חגיגות הניצחון בחוצות נורווגיה - תצלומים חשובים של אסירים משוחררים, שיבת הממשלה הגולה, תהלוכות הניצחון של החיילים הנורווגים לצד החיילים האמריקאים, חגיגות ההמון ברחובות, שובו של המלך, ועוד רבים. כל התצלומים באלבום צולמו בין 8 במאי 1945 עד 4 ביולי 1945 והם מתוארכים בכתב יד נאה בידי האומן הגרפי Arne Larnoy בגוף האלבום (בנורווגית). לרנוי אף הוסיף בחלק מהדפים שירי ניצחון קצרים.

בין התצלומים המופיעים באלבום:
האסירים הפוליטים משוחררים, בעלות הברית מגיעות לאוסלו לראשונה, אסיר נרגש שברח מהמוות, ההמונים מחכים לכוחות הברית, יורש העצר אולב מגיע! נסיך הכתר מברך את נורווגיה, ראש ממשלת נורווגיה הגולה בזמן כיבושה בידי הנאצים Johan Nygaardsvold, חיילי משטרת נורווגיה שבים משבדיה, קצינים נורווגים שבים מהכלא הגרמני, הגנרל רוגה (Ruge) שב הביתה מהכלא הגרמני, צעדת הניצחון ההמונית ב 7 ביוני 1945, הממשלה הגולה שבה לבית הנבחרים אחרי 5 שנות גלות, הריסת השלטים שהציבו הגרמנים, חיילי גדוד 99 הנורווגי-אמריקאי בצעדת הכבוד על גבי טנק הניצחון, יום בעלות הברית באוסלו, קצינים רוסים לצד קציני בעלות הברית בחגיגות, נסיך הכתר של נורווגיה והגנרל שומרס, יחידות אמריקאיות במצעד 4 ביולי 1945, סדרת תצלומים המתעדים את חזרתו הביתה של מלך נורווגיה הוקון השביעי, הקפה חוזר להיות משווק לעם הנורווגי, החיילים הסובייטים חוגגים לצד החיילים הנורווגים, ועוד רבים.

במהלך מלחמת העולם השנייה, ממלכת נורווגיה הייתה ברובה כבושה בידי גרמניה הנאצית, על אף שהצהירה על נייטרליות. הכיבוש הגרמני של נורווגיה החל ב-9 באפריל 1940, לאחר שכוחות גרמניים פלשו למדינה הנייטרלית. כ-80,000 נורווגים ברחו מהמדינה בשנות המלחמה. ב-8 במאי, הגיעה משלחת צבאית של בעלות הברית לאוסלו כדי להודיע את תנאי הכניעה לגרמנים, והסדירה את הכניעה, שנכנסה לתוקף בחצות. התנאים כללו את הפיקוד העליון הגרמני שהסכים לעצור ולהעמיד את כל חברי המפלגה הנאצית הגרמנית והנורווגית בידי בעלות הברית, התפרקות כל אנשי הס"ס מנשקם, ושליחת כל הכוחות הגרמניים לאזורים המיועדים. בעקבות הכניעה נשלחו יחידות של חיילים נורווגיים וכוחות בעלות הברית לנורווגיה. נציגים רשמיים של הרשויות האזרחיות הנורווגיות באו מיד אחרי כוחות צבא אלה, עם נסיך הכתר אולב שהגיע לאוסלו ב-14 במאי, עם משלחת של 21 אנשי ממשל נורווגיים. לבסוף, ב-7 ביוני, שהיה גם יום השנה ה-40 לפירוק האיחוד של נורווגיה ושוודיה, הגיעו המלך הוקון השביעי ושאר בני משפחת המלוכה לאוסלו.

אלבום: 31x24 ס"מ. תצלומים: 10x7 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $500

שאל על פריט