מכירה 26 /
פריט 157

157 מ-

254

157

"אמא דנמרק מטאטאה החוצה" - גיליון השחרור של "מגזין משפחה דני". 1 ביוני 1945 - גיליון שהודפס בתנאי מחסור חמור בנייר

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Dansk Familie Blad - מגזין משפחה דני - 1 ביוני 1945 - קופנהגן, דנמרק. עמוד שער מרשים בו נראית נערה דנית מטאטאה את שרידי חיילי הטרור הנאצי האחרונים בדמות קופים עם סרטי זרוע צלב קרס, והכיתוב: "Mor Danmark Fejer ud" - "אמא דנמרק מטאטא החוצה" וברקע מפת דנמרק והתאריך 5 במאי - יום שחרור דנמרק מהכיבוש הנאצי על ידי הצבא הבריטי - חג שנחגג עד היום בשם "Befrielsen" (השחרור).

בדפי הפנים של הגיליון מופיעים מאמרי ניצחון - ציטוט מנאומו של Sigfred Pedersen: "החמישי במאי עלה - העריצות הגרועה ביותר בעולם פוצצה... על כל אחד שנפל קמו עשרים חדשים... המדינה שלנו קטנה כוחותינו חלשים, אבל הראינו את רצוננו ואת אומץ לבנו... המדינה שלנו חופשית!". מופיעה סקירה היסטורית נרחבת החל מיום פלישת הנאצים לדנמרק, סגירת העיתונות הדנית, והצנזורה הקשה שהוטלה על העיתונות האמריקאית שהגיעה לדנמרק "קיבלנו גיליונות שבהם היו חסרים יותר משלושה רבעים ממספר הדפים הכולל!...". מופיע מאמר ארוך המתאר את חגיגות הניצחון ופרץ השמחה ברחובות דנמרק כאשר צחוק המהול בבכי: "בערים הגדולות התאספו אנשים בכיכרות הציבוריות הגדולות כדי לחגוג את האירוע. בכל מקום בדנמרק יש רחוב ראשי, לא משנה כמה בניין קטן, בכל מקום יש מקום שבו מתאספים אנשים... זה היה כאילו נולד עידן חדש ברגע שבו נשמעה ההודעה הנפלאה מהרמקול... האורות הודלקו בכל החלונות... אמא דנמרק טאטאה את הרחוב הראשי שלה...". הכתבה מלווה בתצלום של החיילים הבריטים צועדים ברחובות דנמרק. כמו"כ בגיליון סיפורי קומיקס, דונלדאק, ועוד.

הגיליון הודפס בשעת מחסור חמור בנייר בדנמרק לאחר המלחמה. העורכים כותבים בפתח הגיליון: "היום, כשאלפי נושאים צפופים, כשיש לנו כל כך הרבה מה לספר לקוראים שלנו, אין לנו מספיק נייר... נאלץ להסתפק במעט מדי הדפים העומדים לרשותנו: אך נשתדל להשתמש בהם כמיטב יכולתנו. אנו מקווים שבקרוב יוקל הקיצוב כדי שנוכל לקבל את מספר העמודים הישן שלנו...".

24 עמודים. גיליון שלם. קרעים קלים בחלק העליון של השער. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $1500

שאל על פריט