מכירה 26 /
פריט 141

141 מ-

254

141

אמנות השקר' - חוברת קריקטורות המציגה את השקרים של היטלר וגבלס - פרסום של בעלות הברית [1944]

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

L'ART DE MENTIR L'art de mentir. Petit manuel à l'usage de tous ceux qui s'exercent à l'art délicat du mensonge, illustré de quelques exemples choisis, dûs à la plume des "Maîtres du Monde" - אמנות השקר - מדריך קטן לשימושם של כל העוסקים באמנות השקר העדינה, מאויר בכמה דוגמאות נבחרות מעיטם של "מאסטרי העולם" אדולף היטלר ויוזף גבלס, הוצאת 'לשכת הפרסום והמידע האנגלו אמריקאית'. צרפתית. פרסום אנטי-נאצי נדיר של בעלות הברית [1944].

חוברת קריקטורות בצבע מלוות בציטוטים מתוך ההכרזות שהכריזו היטלר וגבלס בהזדמנויות שונות, באשר לכוונותיהם הצבאיות כלפי מדינות אירופה וחשיפת השקרים שלהם אחד לאחד. הציטוט מופיע באותיות שחורות, וחשיפת השקר באותיות אדומות. לצד השקרים קריקטורות הלועגות להיטלר בצבע. כך למשל החוברת פותחת בציטוט משקרו של היטלר בחודש מאי 1935:
"אין זה בשום פנים ואופן חלק מכוונותיה של גרמניה להתערב בענייניה הפנימיים של אוסטריה, לספח אותה או לבצע אנשלוס" - ומנגד העובדה הידועה כי במרץ 1938 פלש היטלר לאוסטריה. בעמוד אחר מופיע הציטוט מדבריו של היטלר:
"גרמניה חתמה על הסכם אי-תוקפנות עם פולין שהוא יותר מתרומת ערך לשלום האירופאי והיא תכבד את סעיפיו ללא כל מניע נסתר" , ומנגד ההפרה הבוטה בפלישת גרמניה לפולין. מופיע ציטוט מהרדיו הגרמני מיום 27 באפריל 1942 האומר:
"בכל המדינות בהן לחמו חיילים גרמנים, הם כיבדו את האוניברסליות של התרבות האירופאית והגנו על אוצרות אומנותיים" . לצד הציטוט השקרי מופיעה קריקטורה של החיילים הגרמנים בוזזים את יצירות האמנות כאשר הן תלויות וקרועות על קני הרובים הארוכים של האס אס הגרמני, וכדו'. השדרה של החוברת מעוצבת בצורת צלבי קרס במסווה של חוברת שהוציאו הנאצים עצמם על מנת שתגיע לידיים גרמניות.

35 עמ'. 16 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $120

שאל על פריט