מכירה 26 /
פריט 184

184 מ-

254

184

בוכנוואלד - זיכרון של רוצחים. זלצבורג, 1946 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

BUCHENWALD Eine Erinnerung an Morder בוכנוואלד, זיכרון של רוצחים, מאת Hans Berke - עדות מוקדמת על זוועות בוכנוואלד מאסיר ששהה בו במשך שלוש שנים!. הוצאת Ried-verlag זלצבורג, 1946 - מהדורה ראשונה. גרמנית.

"כולם צריכים לדעת איך אנשים גרמנים ובני אדם ממדינות רבות סבלו ומתו במחנה מוות נציונל-סוציאליסטי ... אני מתאר את מה שאני אישית חוויתי וראיתי במו עיני ושמעתי במו אוזני... אי אפשר לתאר את כל הייסורים, את הסבל הנפשי האינסופי, מלבד הרעב הנצחי. רק מי שחווה זאת ממקור ראשון יכול להעריך את הסבל הבלתי נתפס שסבלו האנשים במחנות הריכוז... אני נשבע ששום דבר בתיאורים לא הוגזם. הם מכילים את האמת הטהורה!...".

האנס ברקה שהה בבוכנוואלד במשך שלוש שנים. בספר, שיצא לאור זמן קצר לאחר סיומה של המלחמה הוא מתאר את מעצרו בביתו ללא הודעה מוקדמת, שהותו בבית הכלא של הגסטפו במשך חודש, העינויים שעבר, והעברתו לבוכנוואלד. הוא מתאר באופן מפורט את מבנה המחנה והאגפים השונים, כיצד עוצבו הבלוקים, מסדרי הבוקר המפרכים, סוגי האסירים והסימנים בהם אפיינו הנאצים את האסירים השונים, חיי היומיום במחנה - עבודות הכפייה, העונשים הקשים שהוטלו על האסירים ללא סיבה, העינויים שעברו האסירים במחצבה הידועה לשמצה כאשר בכל יום נהרגים בה אסירים מעינויים, וכן סוגי העונשים השונים שעברו אסירים במחנה (פרק מחריד כשלעצמו) לרבות עינויים מחרידים שכוונו במיוחד נגד האסירים היהודים - פרק מיוחד מוקדש ל"יהודים במחנה" בו מתואר כיצד מהרגע שהגיעו למחנה אבדו את שפיותם תוך זמן קצר כתוצאה מהעינויים הקשים והנספים הרבים מדי יום. בין היתר מתאר האנס כיצד בכל פעם שביקר הפושע הנאצי היינריך הימלר במחנה, ידעו האסירים היהודים כי תוך זמן קצר יוחמרו התנאים שלהם על פי הוראות חדשות שהורה למפקדים. האנס הצליח בתחבולות שונות להחליף תדיר עבודות במחנה, וכך למעשה שרד את התופת כשגופו השבור לא נכנע.

עיצוב הכריכה: איור של אסירים שהוצאו להורג בתלייה על עצי היער בידי אריך רודולף.

146 [2] עמ'. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט