מכירה 26 /
פריט 187

187 מ-

254

187

במחנה הריכוז - תיעוד ימיו של אסיר הולנדי במחנות המוות דכאו ובבוכנוואלד- הולנד, 1945 - מהדורה ראשונה.

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

In Het Concentratiekamp door Ds. J. Raalte te ermelo - במחנה הריכוז מאת י.ראלט בארמלו - סיפורו של אסיר הולנדי במחנות המוות, הוצאת T. Wever. הולנד, 1945 - מהדורה ראשונה.

תיאור החיים במחנות דכאו ובוכנוואלד מפי האסיר לשעבר ראלט דה ארמלו אשר שהה בבוכנוואלד ולאחר מכן בדכאו בתקופה של למעלה משנתיים. תיאור הנסיבות שהביאו למעצרו, שהותו בתא המעצר בארנהם. השילוח למחנה דכאו ותנאי הדרך הקשים, שגרת היומיום והמציאות הקשה במחנה, הצפיפות, הרעב, הלכלוך, עבודות הכפייה, והעונשים הקשים שנקטו הנאצים נגד האסירים (בארמלו מתאר לפרטים עונשים נוראים בהם נקטו הנאצים בדכאו, ביניהם "עונש העץ" הידוע לשמצה בו נקשר האסיר בידיו מאחורי גבו אל עץ כשהוא תלוי כך במשך שעות, יהודים שנקברו חיים, שימוש בחולדות לעינויים, ועונשים מחרדים בל יתוארו), הפחד המתמיד ("היה לנו ראש בלוק שבכל בוקר כשהגיע למסדר עבר בין השורות אחד אחד והרגיש אם הסתרת משהו מתחת לחולצה"). ראלט מספר בין היתר את קורותיהם של עמיתיו האסירים המאבק שלהם להישרדות, מחלות ומוות של אסירים, ותפקידה של האמונה בשמירה על התקווה והחוסן של האסירים. בין היתר מתאר הוא אירועים ספיצפיים של אכזריות וחוסר אנושיות מצד האס אס מפקדי המחנות (הוא מספר על טרנספורט של יהודים שהגיע לבוכנוואלד שהוצאו להורג בהגיעם למחנה באמבטיית קרח קפואה, ועינויים קשים שעברו היהודים במחנה). בחלק השני של הספר הוא מתעד את האירועים שקדמו לשחרור המחנה, מצבם של הניצולים והצעדים הראשונים לקראת החלמה מהזוועות שעברו.

הספר מלווה ברישומים קשים לצפייה של סצינות עינויים ומוות במחנה דכאו שנעשו בידי האסיר רפאל טיהויז ששהה עם ראלט באותה תקופה כאסיר במחנה. את הרישומים יצר במחנה עצמו בימים בהם שוחרר בידי האמריקאים.

נדיר ביותר. איננו מופיע בקטלוג הספריות העולמי world cat.

84 עמ'. כתמים קלים בחלק מהדפים. כתמים בכריכה. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט