מכירה 26 /
פריט 160

160 מ-

254

160

גיליון הניצחון של "העולם המאויר" הצרפתי. 12 במאי 1945

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

גיליון הניצחון של ה Le Monde Illustre הצרפתי מיום 12 במאי 1945. ארבעה ימים לאחר חתימת גרמניה הנאצית על הסכם הכניעה מול מעצמות הברית. תצלומים רבים המלווים את הימים הגדולים של הכרזת הניצחון וסופה של המלחמה הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית.

בעמוד השער יד מנופפלת בדגלי ארצות הברית בריטניה וברית המועצות והמילה "Victoire!" - "ניצחון". בעמודי הפנים כתבות נרחבות על סיומה של מלחמת העולם השנייה הפותחות בכותרת: "היום הזה הגיע" - "צרפת שחשבנו שהיא מתה, כאן היא חיה מתמיד... היא פונה בביטחון לבעלות בריתה... היא יודעת היטב שהיא לא יכלה לעשות דבר ללא עזרתם...". בהמשך מובאים ציטוטים מנאומים שנשאו רוזוולט, צ'רצ'יל, וסטלין בפרוץ המלחמה על כוונתם להילחם בשטן הנאצי עד טיפת הדם האחרונה, עד שתושלם המשימה, וכיצד דבריהם נתקיימו. מופיע מאמר נרחב על עליית כוחה של המפלגה הנאצית החל משנות ה־20, עליית היטלר לשלטון ותיאור הפשעים שביצעה גרמניה הנאצית במשך שנות שלטונה - ההצהרות הברורות על רצח עם שהתכוונה לצבע והאופן בו הוציאה את התכנית לפועל. מופיע תאריכון מפורט החל משנת 1938 עד סיום המלחמה המתאר את ההתפתחויות בכל חזיתות הקרב, עד ליום בו חתמה גרמניה הנאצית על הסכם הכניעה ב 7 במאי 1945. כמו"כ מופיעים מספר מאמרים על הגנרלים מצבאות הברית אשר הובילו את המלחמה המלווים בתצלומים מימי השחרור של פריז, תצלומים נדירים מהמלחמה בחזית הצפון אפריקאית, ועוד.
בחלק השני של הגיליון מתואר ההרס שזרע היטלר באירופה בהתאם להצהרות שלו מראשית המלחמה, כאן מופיע תצלום מחריד של גופות הנספים בברגן בלזן, והכותרת: "הם חתמו על הפשעים האלה, הם יצטרכו לשלם!", ועוד.
במרכז הגיליון מופיעה כרזה גדולה בצבע בת שני עמודים "מחווה למתים שלנו" - כנס "יזכור" מרובה דגלים, לנופלים במלחמת העולם השנייה, ועוד.

48 עמ'. 37 ס"מ. גיליון שלם. קרעים קלים בשדרה. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט