מכירה 26 /
פריט 53

53 מ-

254

53

"גם אני רוצה להיות ילד היטלר" - ספר לימוד קריאה לילדים עם מסרים נאצים. בראונשוויג, 1934

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Kinderwelt Lesebuch für die Grundschulen des braunschweigischen Landes - עולם הילדים - ספר קריאה לבתי הספר היסודיים של מדינת בראונשוויג - כרך ראשון. 127 סיפורים ומעל 100 תמונות צבעוניות הוצאת George Westermann - בראונשוויג - ברלין - המבורג, 1934 - סיפורים לילדים ברוח הפטריוטיות הגרמנית בהם סיפורים ואיורים נאצים לחינוך הילדים לצייתנות לפיהרר.

לצד שירים על ארוחת הבוקר, "בבית הספר", "שן ילד טוב" ועוד רבים, מופיע שיר בשם Hitler Jugend - נערי היטלר: "תקשיב, היי, מה זה? הורה זמר! האם תרצה לטייל שם? הו כן! נוער היטלר! תראו איך הם צועדים: על הגב התיקים, הכובע על הראש, והרגליים שלהם במכנסיים קצרים, ותמיד בקצב שמאל ימין שמאל, נלך מהר. תקשיב למה שהם שרים: קום, נשר גרמני שכמוך... שלום לך, מדינת אבי הגרמנית!... הו, גם אני רוצה להיות ילד היטלר! אבל עכשיו אני צריך לחזור. עדין אפשר לשמוע את השיר מעבר לפינה. אנחנו נוער היטלר". השיר מלווה באיור של צעירים במדי נוער היטלר צועדים כשאחד הילדים מצדיע במועל יד. שיר אחר בספר מלווה באיור של מדריך צעיר המלמד ילדים להצדיע במועל יד ואחד הילדים מחזיק דגל נאצי צלב קרס. עוד משולבים שירים המחנכים את הילדים הרכים לתרבות המלחמה - מופיע שיר תחת הכותרת: "לשחק מלחמות" - "יודע מה ברונו? אנחנו רוצים לשחק שוב מלחמות, אה כן, הרבה זמן לא שיחקנו בזה... אנחנו כבר יוצאים לדרך, לרוץ מהר...". מופיע שיר "טיול בעיר בראונשוויג", ועוד.
זוהי המהדורה הראשונה בה הוכנסו שירי נוער היטלר ושולבו בספר מוטיבים נאצים. המהדורות הקודמות יצאו לפני תפיסת המפלגה הנאצית את השלטון ולא הופיעו בהן מוטיבים נאצים.

216 עמ'. 23 ס"מ. כתמים קלים בחלק מהדפים. סימני שימוש. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט