מכירה 26 /
פריט 131

131 מ-

254

131

"גרמניה מדממת למוות והיטלר הוא התליין הגדול של עמו" - כרוז הולנדי נגד התוקפנות הגרמנית במלחמה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

"שום שליט אחר מלבד היטלר לא יכול היה להרוס בצורה כה בטוחה וכל כך יסודית את אוכלוסיית הגברים של גרמניה..." - כרוז הולנדי דו צדדי נגד התוקפנות הגרמנית, ואשליית האומה הגרמנית שהובילה את עצמה אחרי שליט יחיד צמא דם. הולנד, [ראשית שנות ה־40].

לשון הכרוז:
"כל שבועיים-שלושה מכריזה התעמולה הגרמנית, עם חצוצרות ומוזיקה צבאית, על "הניצחון הסופי" על רוסיה ועל השמדה מוחלטת של הסובייטים כמעצמה צבאית... מעולם במהלך אף אחת מההתקפות של 1940 לא נראה היה צורך להבטיח ניצחונות חדשים נפלאים שכאלה...מדוע גבלס תקע ברציפות בחצוצרות הללו במהלך שלושת החודשים האחרונים? מדוע הוא הכריח כל עיתונאי מוביל באירופה לעקוב אחריו? מדוע חזר היטלר באופן אישי מהקרב, שהוא עצמו ניהל, כדי לגעת באותו נושא ולחזק את ההתפארות?
כי האבדות העצומות של הדם והחיים שספגו בחזית הרוסית, מבלי שהובילו לתוצאות מכריעות באמת, זעזעו את המוסר של העם הגרמני והורסות את אמונתו הילדותית באי יכולת הפיהרר לטעות... את ההפסדים כבר אי אפשר להסתיר. נתוני ההפסד הנמוכים עד כדי גיחוך, שפורסמו רשמית, כבר לא מטעים אפילו את הגרמנים האמוניים ביותר. סיפור הטבח האינסופי וחסר הפרי מחלחל לכל עיירה וכפר בגרמניה. ההיסטוריה אינה מכירה דוגמה לטבח מכוון שכזה של נוער, של עם, למען יחיד אחד, מפלצת צמאת דם הסובלת מאשליות הוד, הנשענת על טרור והפצת אגדות פרסום קליטות.
...לשטות הפושעת של היטלר יש צד משמח לכל אויביה של גרמניה הנאצית... כי כשמסתכלים על המצב באור הנכון, אפשר לברך על כך שגרמניה הזו נשלטת על ידי היטלר והנאצים. כי אולי שום מערכת אחרת לא יכלה לעורר בעם הזה את הרוח הקנאית ואת האימה שדוחפים כעת את הנוער של אומה שלמה לטבח חסר טעם.
שום שליט אחר מלבד היטלר לא יכול היה להרוס בצורה כה בטוחה וכל כך יסודית את אוכלוסיית הגברים של גרמניה ואתה את אחד ממקורות כוחה החשובים. גרמניה מדממת למוות. והיטלר הוא התליין הגדול של עמו. לעבודתו הרצחנית תהיה חשיבות רבה להשמדתם הסופית של צבאות גרמניה. היא גם תתרום להבטיח שההשלכות של אותה תבוסה יהיו מתמשכות ומועילות, כי היא תעזור לנטרל את המיליטריזם הגרמני, את מכת האנושות הזו אחת ולתמיד כל עמי העולם אוהבי חופש יכולים לקרוא: היטלר אנחנו מודים לך!"

[2] עמודים. 22x14 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $250

שאל על פריט