מכירה 26 /
פריט 202

202 מ-

254

202

דוח רשמי של ועדת החקירה הצרפתית על פשעי הגרמנים בצרפת בחודשים הראשונים של מלחמת העולם הראשונה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

ATROCITÉS ALLEMANDES UN DOCUMENT ÉCRASANT Rapport de la Commission d'Enquête Française - זוועות גרמניות מסמך מוחץ - דוח של ועדת החקירה הצרפתית על פשעי הגרמנים בשטחה של צרפת בחודשים הראשונים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה. דצמבר 1914. צרפתית.

בצו רשמי מיום 23 בספטמבר הוקמה ועדה שתפקידה היה לפרט את המעשים שביצעה גרמניה בשטחים שנכבשו על ידה בצרפת תוך הפרה של החוק הבינלאומי. הוועדה הורכבה מחברים במועצת המדינה, והיא הוגשה לנשיא המועצה. הדוח שהגישה הוועדה התבסס על עדויות רבות, ומסמכים צילומיים. הוועדה התרכזה בפרט באזור לוריין, שהיתה הקורבן החמור ביותר של זוועות הגרמנים, כפרים שלמים נהרסו, עיירות שלימות נמחקו, תוך ביצוע מעשי אונס, שוד, ביזה, ושריפה. בפתח הדוח נכתב: "אנו יכולים לומר, למעשה, שמעולם לא הייתה למלחמה בין אומות מתורבתות את האופי הפראי והאכזרי של זה שמתנהל כעת על אדמתנו על ידי יריב חסר רחמים. ביזה, אונס, הצתה ורצח הם נוהגים מקובלים בקרב אויבינו: והעובדות שנחשפו בפנינו מדי יום, בד בבד שהן מהוות פשעים אמיתיים על פי החוק המקובל, הנענשים על ידי הקודים של כל המדינות החמורות ביותר. ועונשים ידועים לשמצה הראו נסיגה מדהימה במנטליות הגרמנית מאז 1870".
הדוח מפרט על הרג שיטתי של אזרחים חפים מפשע שביצעו הגרמנים, הצתה של מבנים על יושביהם, טבח של אזרחים לשם הפחדה, מעשי אונס נוראים, התעללות ("איש זקן בן שבעים בשם ז'קמין נקשר למיטתו על ידי קצין ונשאר במצב זה ללא אוכל שלושה ימים, הוא מת זמן קצר לאחר מכן"), ועוד. הדוח מפרט את הפשעים שביצעו הגרמנים בכל עיר ועיר בצרפת, עם אינספור מעשים נוראים המפורטים כאן ללא צנזורה. החלק החשוב בדוח הוא הממצאים המוכיחים כי מעשי הזוועה שביצעו הגרמנים לא היו החלטות רגע של המפקדים בשטח, אלא הגיעו כהוראה מפורשת מהפיקוד העליון הגרמני.

40 עמ'. 23 ס"מ. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט