מכירה 26 /
פריט 166

166 מ-

254

166

"האמת על אודות פולין" - נגד המזימה הנאצית להכחיד לחלוטין את מורשת העם הפולני. ארצות הברית [1943] - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

The Truth about Poland - חוברת שיצאה נגד המזימה הנאצית להכחיד לחלוטין את מורשת פולין המדינה, ואוצרותיה התרבותיים. ניו יורק, הוצאת Polish Information Center , [1943] . נדיר.

מטרת הנאצים בכיבושה של פולין, לבד מהאינטרס האסטרטגי ליצור יתרון מול רוסיה, נועדה למחוק לחלוטין את המורשת הפולנית. הפעולות הראשונות אותן ביצעו הנאצים עם כיבושה של פולין היו הכחדת התרבות ההיסטורית של פולין, סגירת ספריות ציבוריות, השמדה של מבנים ארכיונים, רדיפת הכמורה הפולנית והמעמד המשכיל ועוד. החוברת שלפנינו יצאה בזמן שפולין עוד היתה תחת שליטה נאצית והיא נועדה למעשה לשמר את פולין "מבחוץ", להוכיח לעולם מהי פולין האמיתית, מהם נכסיה ההיסטוריים והעכשווים, ובכך לסכל את המזימה הנאצית להכחיד לחלוטין כל זכר מפולין ההיסטורית. לשם כך החוברת מלאה בתצלומים ובהסברים אודות התרבות ההיסטורית הפולנית המפוארת, המבנים החשובים, כיצד נראים ילדים פולנים (כן! גם את זה היה צריך להוכיח), מידע כללי אודות אוכלוסייתה של פולין, מפעלי התעשייה ותוצרת הכפר הפולני, ועוד. לאחר שהקורא מקבל את התמונה האמיתית על פולין ההיסטורית ועל כל מה שהוא למעשה "פולני" אותו ניסו הנאצים להכחיד, עוברת החוברת להסביר מה בעצם קרה עם פלישת גרמניה לפולין - "כיצד הגיעה המלחמה לפולין", מדוע היטלר החליט לתקוף את פולין, מה היתה התגובה הפולנית, האבדות בצבא פולין, המהגרים הפולנים כתוצאה מהמלחמה, ההרס של המבנים החשובים, הרצח, והזוועות שביצעו הגרמנים בוורשה ובערי פולין באמצעות תצלומי אתרים "לפני" ו"אחרי" שהשחיתו אותם הגרמנים, והחזון של המדינה הפולנית לאחר תבוסת גרמניה הנאצית. בין היתר מופיעה הצהרה המבטאת את הציפייה של מדינת פולין ממדינות אירופה לאחר שהמלחמה תסתיים: "פולין מצפה ממדינות מרכז ומזרח אירופה ליצור חבר העמים חזק מספיק כדי לעמוד בתוקפנות הגרמנית, שמציקה לה במשך מאות שנים. חבר העמים הזה יקל על הפיתוח הכלכלי של מרכז ומזרח אירופה, יקדם חילופי סחר שכנים עם רוסיה כאלמנט מייצב ביבשת. זה יהיה גורם חזק לביטחון רוסיה במערב. ממשלות פולין, צ'כוסלובקיה, יוגוסלביה ויוון הקימו מועצת תכנון מרכז-מזרח אירופה, גרעין שיתוף הפעולה בכיוון זה....".

בין היתר מופיעים כמה תצלומים נדירים המתעדים את זוועות הנאצים בפולין: התצלום הידוע היחיד (באותה העת) של ציד אדם בגטו ורשה, גופות של ילדים קטנים שנרצחו בידי הנאצים, גרמנים יורים באזרחים פצועים, יהודים חופרים את קבריהם, נערה בוכה על גבי גופת אחותה שנרצחה, שני פולנים תלויים על חבל אחד, הקצב פרנק בגטו ורשה ההרוס, הארמון המלכותי ההרוס בורשה, ועוד.

[52] עמ'. 25 ס"מ. החוברת נכרכה בכריכה חיצונית קשה לחיזוק. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט