מכירה 26 /
פריט 28

28 מ-

254

28

"היהודי הנודד כפי שנראה בבריסל בשנת 1774" - תחריט צבוע ביד - האיור הראשון של סצינת היהודי הנודד

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Le Juif-errant, tel qu'il a été vu à Bruxelles, en Brabant, en 1774 - "היהודי הנודד, כפי שנראה בבריסל, בראבנט, בשנת 1774" - תחריט צבוע ביד, הוצאת Parigi, Julienne, סביב 1774. התחריט הראשון אשר הציג את סצינת היהודי הנודד בגודל עמוד שלם, המלווה בשיר היהודי הנודד. צרפתית. נדיר.

במרכז מופיע היהודי הנודד עם מקל הנדודים בידו, מאחור מתוארות שלוש סצינות זמן - סוחרים בעת העתיקה, סצינה מימי ישו, וטיפוסים אירופאים בלבוש אצולה מהמאה ה־18. מימין ומשמאל בתי שיר של קינת היהודי הנודד הפותחת במלים: "האם אין דבר עלי אדמות מתמיהה יותר מהאומללות הגדולה של היהודי הנודד המסכן? כמה עצוב ומצער נראה גורלו!", ומתוארת הסצינה של בורגנים הניגשים ליהודי הנודד אשר מעולם "לא ראו אדם מזוקן כל כך, בגדיו מעוותים...". והיהודי מספר להם על מר גורלו, כי נגזר עליו להיות נודד והולך כל הימים...", היהודי מתנצל כי היה שמח לשבת ולשתות עמהם, אך הוא איננו יכול לשבת, הוא מוכרח לעמוד... לאחר מכן הוא מספר להם על שזלזל בישו כשהוצא להריגה, ומאז נגזר עליו להיות נודד במשך כל הדורות, ומתאר את העמים והארצות שראה במשך מאות השנים בנדודיו כשבכל פעם הוא מחליף את זהויותיו. היהודי מתנצל שאינו יכול להמשיך לשוחח עמם ויוצא להמשיך במסעו האינסופי.

ככל הידוע תחריט זה בהוצאת Parigi, Julienne הינו התחריט הראשון בגודל עמוד שלם אשר פתח את סדרת התחריטים שיצאו במרוצת המאה ה־19 בצרפת בהם נראה היהודי הנודד בסצינות שונות כשבתי הקינה שלפנינו מופיעים בכל אחד ואחד מהם.

[1] דף. 38x30 ס"מ. כתמים קלים. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $250

שאל על פריט