מכירה 26 /
פריט 155

155 מ-

254

155

"היום תוניסיה משוחררת" - חוברת נדירה שיצאה עם שחרורה של תוניסיה מידי הכובש הנאצי - איטלקי [צרפת, 1943]

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Tunisie Corse Nice - "תוניסיה קורסיקה ניס" - חוברת נדירה שיצאה עם שחרורה של תוניסיה מהכובש הנאצי-איטלקי, ואשר סימנה את שחרורן הקרוב של יתר הערים הצרפתיות הכבושות. "היום תוניסיה משוחררת". צרפתית. [צרפת 1943]. תצלומים ומפות בצבע ובשחור לבן. נדיר ביותר.

בפתח החוברת הצהרה חגיגית: "החיילים האיטלקים כבשו את ניס וקורסיקה ב 2 בנובמבר 1942. במהלך השבועות הבאים, האיטלקים ובני בריתם הגרמנים, שגורשו מלוב על ידי הארמייה החמישית הבריטית, שמו את עיניהם לעבר עמדות בתוניסיה, תוך מאמץ נואש אחרון לשמור על השליטה במרכז הים התיכון. היום תונסיה משוחררת! בקרוב, יגיע תורה של קורסיקה וניס - מרסיי, מלה האבר, פריז, בורדו, נאנט, ליון, ליל, שטרסבורג, מץ... צבאות האומות המאוחדות שאין לעמוד בפניהן מתקדמים. על אדמת צפון אפריקה הצבא הצרפתי מכונן את עצמו מחדש... גרמניה ואיטליה ימצאו עצמן נמחצות."

החוברת מלווה בתצלומים של האיטלקים עוזבים, חייל גרמני נכנע, מפת אויר בה נראה מפציץ אמריקאי מטיל פצצות על שדה תעופה גרמני בתוניסיה, כששניים ממטוסי האויב עולים באש "בקרוב יישרפו עוד מטוסים רבים בשדות התעופה באירופה", נכתב. מפה צבעונית של השטחים הצפון אפריקאים אשר שוחררו, מטוסים וטנקים של בעלות הברית, תצלום נדיר בו נראים חיילי בעלות הברית מחלקים מזון לילדי צפון אפריקה בזמן השחרור, איור צבעוני של חיילי בעלות הברית מנופפים בנשקם לניצחון. על גבי החוברת תצלום של מוסליני ו X על המילה תוניסיה, להורות שכבר איננה תחת שליטתו.

ב-9 בנובמבר 1942 נכנסו כוחות גרמנים ואיטלקיים לתוניסיה בתגובה למבצע לפיד, פלישת בעלות הברית לאלג'יריה ולמרוקו. בסה"כ נלקחו קרוב ל־5,000 יהודים לעבודת כפייה. הם פוזרו בכ-30 אתרים ובמחנות. ביום ו', 7 במאי 1943, שחררו בעלות הברית את תוניסיה מידי הגרמנים. לאחר שישה ימים. המערכה בתוניסיה הגיעה לסופה.

חוברת נדירה ביותר. איננה מופיעה בקטלוג הספריות העולמי world cat.

[10] עמ'+ מפת אויר נפתחת 22x27 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט