מכירה 26 /
פריט 80

80 מ-

254

80

"היטלר ואני'' - אוטו שטרסר -הנאצי הבכיר אשר מרד באדולף היטלר - מהדורה אנגלית ראשונה

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Hitler and I - "היטלר ואני'' מאת אוטו שטרסר - ממקימי המפלגה הנאצית ומקורבו של אדולף היטלר בראשית דרכה של המפלגה, אשר מרד בדוקטרינה הנאצית ונמלט לצרפת בעיצומה של המלחמה - הוצאת Houghton Mifflin company, בוסטון, 1940 - מהדורה ראשונה באנגלית.

ספרו הנודע של אוטו שטרסר מקורבו של אדולף היטלר עם הקמת המפלגה הנאצית ומתנגדו הגדול לאחר זמן, האיש שהיה מבוקש מספר 1 בידי ראשי המפלגה הנאצית. מהדורה אנגלית ראשונה שיצאה בחייו של היטלר. "הספר חושף את אישיותו המוזרה של אדולף היטלר כך שהקורא יכול לבחון את החוטים בצבע כהה שנארגים יחדיו ליצור את התבנית הטרגית של אירופה הגוססת. לפנינו הנאציזם במערומיו, תמונה אפית של שנאה בצורתה הגדולה והקטנה" (מהמבוא). המחבר אוטו שטראסר [1897-1974] היה ממקימי המפלגה הנאצית בראשיתה, יחד עם אחיו גרגור שטרסר (גרגור נירצח ב'ליל הסכינים הארוכות' - באשמת התנגדות למשטר החדש). הוא הוביל את סיעת השמאל במפלגה, ונפרד ממנה בעקבות סכסוכים עם הפלג ההיטלרי השולט. שטרסר הקים את 'החזית השחורה' - מפלגה שנועדה להפיל את שלטונו של היטלר. הקבוצה פעלה כאופוזיציה חשאית בימי המשטר הנאצי, ורבים מחבריה נהרגו ב"ליל הסכינים הארוכות" בידי הנאצים. בספרו זה הוא מתאר לפרטים את הימים בהם הוקמה המפלגה הנאצית והכוחות שהביאו אותה למה שנהייתה, הוא מתאר את אישיותו של היטלר בראשית דרכו הפוליטית כאדם דמגוג תאב כוח, מניפולטיבי, נרקיסיסטי וחסר חזון ברור מעבר לתפיסת השלטון, הוא מתאר את מצב רוחו של היטלר בימים בהם כתב את "מיין קאמפף", מתאר את התנהגותו התזזיתית של היטלר שאותו הכיר מקרוב, יחסיו עם נשים, אישיותו החולנית, ומתעד את מרחץ הדמים הגרמני לה היה עד כבר בשנות השלושים המוקדמות, ומפרט את תחזיתו כי היטלר עתיד להיות מובס מצד המערב, ועוד.

את אחת משיחותיו עם אדולף היטלר הוא מתאר: "אתה טועה, אדוני היטלר", אמרתי לו. הוא עמד מולי במבט וקרא בזעם, "אי אפשר לטעות. מה שאני עושה ואומר הוא היסטורי". ואז הוא שקע בשקט עמוק. ראשו צנח וכתפיו צנחו. הוא נראה זקן ומכווץ, מותש מהתפקיד שמילא...יכולה להיות רק מעצמה גדולה אחת באירופה, אמר לי היטלר יום אחד, וגרמניה, המדינה הכי ארית, חייבת להפוך לכוח הזה. בבוא העת לסגור חשבון עם צרפת, הסכם ורסאי יהיה משחק ילדים בהשוואה לתנאים שנכפה עליה״. הציניקן, העיוור לטבע ובוז לאדם: איזו שמחה יכול אדם כמו היטלר למצוא בחיים? הוא לא אוהב אף אחד. הוא אפילו לא נהנה מהטבע, ועיניו לא רואות דבר מהיופי שלו. הוא ממעט לחייך... הוא שונא אינטליגנציה, והוא מתייסר בתחושת הנחיתות שלו. הקבוצה הקטנה של מקורביו מאשרת את אמונתו העמוקה שהאדם הוא גס במהותו. מן הרשעה הזאת הוא לעולם לא יסתלק״ (מתוך הספר).

שטרסר עצמו אשר נרדף על ידי הגסטפו, הצליח לברוח משטחה של גרמניה והגיע לבסוף לצרפת, היה לאיש המבוקש ביותר על ידי ראשי השלטון הנאצי, גבלס שר התעמולה כינה אותו: "אויב הציבור מספר 1 של הנאציזם" והציע 500,000$ על ראשו. בין היתר מספר שטרסר את סיפור הבריחה שלו מרדיפת הנאצים ברחבי אירופה, וממחיש את הפחד והסכנה המתמידים העומדים בפני המתנגדים למשטר. הוא חושף את המנגנון הפנימי של המפלגה הנאצית, את חילוקי הדעות בין בכיריו, את הדרך בה נוצרו שיטות התעמולה שלה, ואכזריותה. לאחר המלחמה הוא שב לגרמניה ועמד בראש מפלגה "לאומית וסוציאלית" חדשה, אשר התנגדה לתורת הגזע הנאצית. הספר נכתב במקור בגרמנית, ובאותה שנה (1940) תורגם לאנגלית בידי Eric Mosbacher, וכן לצרפתית.

248 [2] עמ'. כריכה קשה עם מעטפת הנייר המקורית, הכל בשלימות. כתמים וקרעים קלים בשדרת מעטפת הנייר. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט