מכירה 26 /
פריט 60

60 מ-

254

60

המדריך לשאלה היהודית - ספר היסוד של האנטישמיות הנאצית. המבורג 1919

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Handbuch der Judenfrage: Eine Zusammenstellung das wichtigsten Tatsachen zur Beurteilung des jüdischen Volkes - "המדריך לשאלה היהודית - אוסף של העובדות החשובות ביותר להערכת העם היהודי" מאת תיאודור פריטש. המבורג 1919. גרמנית. "יהודי מזרח אירופה חיים אך ורק תחת שלטון התלמוד, ואינם חשים דבר למדינה בה הם חיים... ומתייחסים לעמיתיהם כאל יצורים טמאים" - מדריך אנטישמי מבוסס דעות קדומות שהביא יותר מכל לרדיפת היהודים באירופה - במהדורה זו נוספו האשמות חדשות כלפי היהודים בדמות חלקם במהפכה הרוסית של 1917, והטענה האנטישמית בדבר השתלטות היהודים על חיי הכלכלה בגרמניה ובפולין, ועל כל חיי המסחר והכלכלה באמריקה.

ספרו של התועמלן האנטישמי תיאודור פריטש בו הוא משרטט את עקרונות תורת הגזע ומזהיר מפני "הסכנה היהודית" של השתלטות עולמית ומנסה להעביר בכל דרך אפשרית לקורא כי "היהודים הם האסון לכל" באירופה ובעולם כולו. עיצוב הכריכה נועד להמחיש את המסר: הנחש היהודי מקיף את כדור הארץ. לכל אורך דפי הספר מנסה פריטש להעמיד את שנאת היהודים כמסקנה מתבקשת מהעובדה הביולוגית, ולא כתוצאה של דעות והשקפות עולם סובייקטיביות. לספר כמה מהדורות, כשבכל מהדורה המחבר "מעדכן" את הטענות האנטישמיות על פי ההתפתחויות המדיניות והפוליטיות העולמיות של התקופה. במהדורה זו מרחיב המחבר אודות חלקם של היהודים במהפכה הרוסית 1917-1919, ומאשים את היהודים בכך ש"הצליחו להרוס את התעשייה הרוסית בשנה אחת... כמעט כל מה שנקרא מועצת פועלים וחיילים הורכב מיהודים... התוצאה של שנה וחצי של שלטון בלתי מוגבל של היהדות על אימפריה ענקית היא הרס שלה עד היסוד... הפרובינציות המערביות והדרומיות של רוסיה מלאות ביהודים שהשתלטו באופן מוחלט על המסחר על חשבון שאר האוכלוסייה. הסוחר היהודי עוסק בהכל. אין סחורה שהוא לא קונה, אין עסקה שמבטיחה איזשהו יתרון שהוא לא מתחייב. היום הוא סוחר בתבואה, מחר בחלב; מחרתיים הוא עובר למסחר בעצים או לווה כסף בתעריפים גבוהים...". עוד מאשים המחבר את היהודים בהשתלטות על הכלכלה הגרמנית באמצעות עורכי דין יהודים. הוא טוען כי היהודים העתיקו את מודל ההשתלטות שלהם על רוסיה לגרמניה. כמו כן הוא טוען כי בפולין אין תחום עיסוק כלשהוא שלא נשלט בידי יהודים. וכי בכל תחום היהודי משמש כמתווך וגוזר שכר גבוה משני הצדדים ביניהם הוא מתווך. הספר כולו כתוב בצורה עוקצנית במטרה לגרום לקורא לסמן לנגד עיניו את היהודי כמקור לכל רע בעולם, כשהמחבר חוזר שוב ושוב על הרעיון של "האופי היהודי" כמשהו שאינו ניתן לשינוי, וכמקור להרס הציביליזציה, ועוד.

במהדורה זו המחבר מתנצל שוב ושוב על העובדה שלא יכול היה לספק פרטים מסוימים אודות היהודים במהדורות הקודמות, אך כיום יש ברשותו רשימות מלאות של "השליטים היהודים" במדינות העולם, והוא מביא רשימות אלה כאן. ניכר שהמחבר לא הסתפק במהדורות ההכפשה הראשונות שהוציא, וכל העת השתדל להמציא עוד ועוד טענות אנטישמיות "מעודכנות" לזמן כתיבת הספר, כשהוא מגבה אותן בציטוטים אודות האופי היהודי מהוגים אנטישמים מהמאה ה־19. בסוף הספר רשימה ארוכה של חיבורים אנטישמים.

חיבורו זה נחשב לאחד הפרסומים האנטישמים המסוכנים והקשים ביותר שנכתבו אי פעם. פריטש, מוציא לאור ועיתונאי גרמני חיבר מספר ספרים אנטישמים אשר היו לספרי היסוד של המפלגה הנאצית והשפיעו רבות על עיצובה של החברה הגרמנית בראשית המאה ה־20 ברוח שנאת היהודים, והוא גרם באופן ישיר לרדיפת יהודי אירופה. במישור הפוליטי פעל פריטש לאחד את כל המפלגות האנטישמיות בגרמניה לחזית אחת, וב-1912 ייסד פריטש את ה-Reichshammerbund כתנועה קולקטיבית אנטישמית. בבחירות הכלליות של מאי 1924, נבחר פריטש לכהן כחבר בתנועת החירות הלאומית-סוציאליסטית, מפלגה שהוקמה בברית עם ה-DFVP על ידי הנאצים כאמצעי חוקי לבחירות לאחר שהמפלגה הנאצית נאסרה לאחר מכן.

660 עמ'. מהדורה מושלמת עם דף התיקונים. בלאי בשולי הכריכה. קרעים קלים בשדרה. גוף הספר במצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט