מכירה 26 /
פריט 72

72 מ-

254

72

המשחקים האולימפיים 1936- תעמולת גזע - האתלטים הגרמנים מוצגים כהמשך למודל הגוף האידיאלי של יוון העתיקה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

OLYMPIC GAMES 1936 - פרסום רשמי של ועדת המשחקים האולימפים ה 11 - יולי 1935 - גיליון הסוקר את ההכנות לקראת האולימפיאדה שהתקיימה בגרמניה הנאצית 1936. תעמולת גזע הקושרת את תרבות הגוף של העם הגרמני עם מודל הגוף האידיאלי של יוון העתיקה.

החוברת עוסקת בהכנות של גרמניה הנאצית לקיומה של האולימפיאדה בשטחה, תוך הדגשת העליונות הגופנית הגרמנית הנקשרת באופן ישיר לאופן בו מוצגים הספורטאים החסונים של יוון העתיקה. בעמודים הראשונים ובכתבה מיוחדת מוצגת תפיסת הגזע הנאצית הרואה באתלטים הגרמנים מודל עכשווי של תרבות הגוף ביוון העתיקה. מעצבי האידאולוגיה הנאצית ראו ביוונים העתיקים, המתוארים בפסלים בעלי מבנה גוף אידיאלי, כמגלמים את האידיאל הארי. התעמולה הנאצית הפכה את אולימפיאדת ברלין כבמה להצגת החזות הארית החסונה בראש ובראשונה על ידי ממסר הלפיד שפתח את המשחקים האולימפיים ואשר מקורו ביוון העתיקה. בכך הציגו הם את הגרמנים כיורשים החוקיים של עבר מפואר כביכול ושל גזע עליון. בעלון שהינו למעשה "פרסום רשמי של ועדת המשחקים האולימפיים", אשר אמור לספק אינפורמציה אובייקטיבית על ההכנות לפתיחת האולימפיאדה מוחדר המסר של עליונות הגזע הארי שאבותיו הקדמונים הם היוונים החסונים. עיצוב הכריכה אף הוא נועד לשרת את המסר: אתלט גרמני חסון על רקע עמודי אתונה ביוון העתיקה. בכתבה המרכזית נראים אצנים יוונים מהעולם העתיק והכותרת: "ההתחלה לפני אלפיים שנה", ובהמשך תצלום של אצנים גרמנים והכיתוב: "ומסתיים היום". הכתבה מנסה להראות באמצעות הסבר מפורט ותמונות פסלונים מהעולם העתיקה כי תנועות הגוף של האצנים הגרמנים בזמן ריצתם זהות לתנועות הגוף של האצנים היוונים ביוון העתיקה.
המסר הקושר בין הגזע הארי ליוון העתיקה הופיע אף בסרט התיעודי הנודע של הבמאית לני ריפנשטאהל "אולימפיה". ב-1936 הזמין היטלר את ריפנשטאהל לצלם את המשחקים האולימפיים בברלין. ריפנשטאהל נסעה ליוון לצלם את האתר המקורי של המשחקים האולימפיים - אולימפיה, ושם סייע לה צלם יווני. הסרט, שהופק בשיתוף שר התעמולה יוזף גבלס, מאדיר את הנאצים כיורשי יוון הקלאסית ומציג את גרמניה כמדינה נאורה, המקדמת את הספורט באופן שוויוני. זו הייתה מטרתה של ריפנשטאהל, אשר כיוונה אל דעת הקהל במדינות אירופה המערבית. הסרט הוא שיר הלל לפולחן הגוף הנאצי ומוקיר את האתלטיות אותה ייחסו הנאצים לגזע הארי.

בין היתר מדווח הגיליון על הכנות האתלטים הגרמנים לאולימפיאדה ועל הערכות עירונית נרחבת המנוהלת על ידי אדולף היטלר עצמו.

32 עמ'. 36 ס"מ. קרע חסר בפינת הכריכה למעלה מימין. בשני הדפים האחרונים קרע עוקב ללא פגיעת טקסט וללא חסרון. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט