מכירה 26 /
פריט 76

76 מ-

254

76

הספר החום של טרור היטלר ושריפת הרייכסטאג - על הטרור הנאצי בגרמניה - מהדורה אמריקאית ראשונה. ניו יורק, 1933

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

The Brown book of the Hitler Terror and the Burning of the Reichstag - הספר החום של טרור היטלר ושריפת הרייכסטאג - prepared by the World Committee for the Victims of German Facism with an Ontrodution by Lord Marley - הוכן על ידי הוועדה העולמית לקורבנות הפשיזם הגרמני עם הקדמה מאת לורד מארלי, הוצאת Alfred A. Knopf - מהדורה אמריקאית ראשונה. ניו יורק, 1933. מהדורה מיוחדת שיצאה ב 28 בספטמבר 1933 - הדפסה לפני פרסום. אנגלית.

פרסום חשוב המתעד את הפיכתה של גרמניה הדמוקרטית לגרמניה הנאצית, נכתב ופורסם בזמן ההתרחשות. על הגורמים שהביאו לעליית כוחה של המפלגה הנאצית בגרמניה בקרב ההמון הגרמני במרוצת שנות ה־20, חיסולה של האינטלגנציה הליברלית בגרמניה שנעשה בפיקודו של גבלס, החדרת המושג "כל מה שהוא יהודי הוא ראוי לכליה" בקרב האליטה הגרמנית, תיאור מפורט של סדרת המעצרים הראשונה לאחר שריפת הרייכסטאג שכוונה כנגד ליגת האינטלקטואלים והרופאים מתנגדי הנאציזם, החרמת 10,000 ספרים שנכתבו על ידי האליטה הגרמנית שלא ברוח הנאציזם, בידי הגסטפו - כיצד הספריות בגרמניה הכניסו את ספריהן למקומות מסתור מפני עושי דברו של השלטון הנאצי, תיאור מפורט של ליל שריפת ספרי היהודים בכיכר האופרה בברלין וברחבי גרמניה בחודש מאי 1933, והתהליכים שקדמו לאירוע השריפה, התעמולה נגד מוסיקה "לא גרמנית" שנוהלה בידי גבלס אשר סינן את כל ההצגות המופיעות בתיאטראות הגרמנים וגנז "קטעים לא גרמנים", החלפת לימוד מדעי ההיסטוריה ב"מדעי הגזע" בבתי הספר בגרמניה תוך החדרת המסר: "היריב המסוכן ביותר שלנו הוא היהודי".

חלקו השני של הספר עוסק ברדיפת היהודים ומתנגדי המשטר - פתיחת מחנות ריכוז למתנגדי המשטר כאשר מרבית המקרים המתוארים התרחשו זמן קצר לפני הוצאת הספר לאור. הפריצות של "המשטרה החשאית" לבתים, והעינויים מהרגע שלוקחים את הקורבן מביתו, התהליך של ה"משפט" למראית עין בו מוכה הנאשם אם הוא מנסה להגן על עצמו, הכליאה במרתפים, העינויים וההוצאות להורג. בחלק זה של הספר מובאת עדות מחרידה מאדם שגר בסמוך לאחד מבתי הכלא של הגסטפו והיה עד ראיה ושמיעה למעשי התפיסה, המשפט העינויים היומיומיים וההוצאות להורג שעברו הנתפסים. וכן מתוארת התעמולה להצדקת הטרור נגד היהודים על ידי הפצת עלילות שקר על הרופאים היהודים אשר כבר שנים פוגעים פיסית במטופליהם וכדומה. בפני הועדה לקורבנות הפאשיזם הוצגו לא פחות מ 536 הצהרות של אנשים שעברו התעללות קשה, על פי ההצהרות הנפגעים ספגו פציעות בלתי הפיכות חמורות, זאת בזמן שהנפגעים הוכרחו לרדת על ברכיהם ולצעוק "הייל היטלר". אסיר שסירב לכך הוכה עד איבוד הכרה. אלה שנשארו בחיים ושוחררו לאחר עינויים הוכרחו לחתום על טופס כי "טופלו היטב" טרם שחרורם. בחלק זה מובאות עשרות עדויות של יהודים ו"מתנגדי המשטר" שנתפסו בידי אנשי "פלוגות הסער" (האס אה) המתארים את העינויים הקשים שעברו. חלק מהעדויות נגבו זמן קצר לפני הוצאת הספר לאור. הועדה מפרטת עשרות מקרים של רדיפות של יהודים המצויינים בשמותם, האשמות שוא, משפטי ראווה, עינויים והוצאות להורג של יהודים מיד עם תפיסת המפלגה הנאצית את השלטון. מתואר כיצד נושלו היהודים מכל התפקידים הציבוריים בגרמניה, החרם נגד בתי עסק יהודים, פיטורם של עורכים יהודים של עיתונים גרמנים, גירושם של הספורטאים היהודים בכל ענפי הספורט בגרמניה, השפלות ציבוריות של יהודים, פריצות של חיילי האס אס לבתי הכנסת ולעסקים יהודים עם רשימות שמיות מפורטות של יהודים למעצר, וכן מובאות הצהרות רשמיות של מדינות שכנות לגרמניה אליהן ברחו יהודים שנחבלו, וסיפורם הנורא, ועוד.
בנספח לספר מובאים יותר מ 250 מקרים של רציחות שבוצעו על ידי הנאצים מאז ה 3 במרץ 1933, שמות הנרצחים, המקום, והאופן בו נרצחו.

הספר מלווה ב 26 תצלומים, חלקם קשים לצפייה, ביניהם תצלומים של התעללות הנאצים ביהודים, והתוצאות הקשות של הטרור הנאצי. לפי הסופר הספרדי אנטוניו מוניוז מולינה "הספר החום" הוא אחד הספרים הנמכרים ביותר בכל הזמנים.

348 [1] עמ'. כריכה קשה מחופה בד עם איור של צלב קרס כפול. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט