מכירה 26 /
פריט 36

36 מ-

254

36

השנה הפוליטית בתמונות' - קריקטורות אנטישמיות - חוברות 1-2 - צרפת, שנים 1900-1901

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

L'Annee politique en images album de l'intransigeant -"אלבום השנה הפוליטית בתמונות של הבלתי מתפשרים" - שני אלבומי קריקטורות אנטישמיות המסכמות את השנה הפוליטית בצרפת - חוברות 1-2. צרפת, שנים 1901, 1900 - קריקטורות אנטישמיות על רקע זיכויו של אלפרד דרייפוס וחגיגות החברה היהודית בצרפת. נדיר.

בחוברות, מאות קריקטורות בצבע מאת המאייר J.BELON על פני עמודים שלמים, הסוקרים את השנה הפוליטית בצרפת, מלוות בתיאורים קצרים. התייחסות נרחבת לפרשת דרייפוס בסופה לאחר זיכויו המוחלט (בפרט בחוברת מס' 1 המסכמת את שנת 1900). זיכויו של דרייפוס מתואר בהן כאסון לצרפת, והמסר האנטישמי הוא שדרייפוס הוא אשר הקנה ליהודים מעמד של כוח שלא היה להם מעולם, וצרפת עתידה לשלם על כך ביוקר - באחת הקריקטורות נראה דרייפוס רכוב על סוס במסגרת "תחרות רכיבה על סוסים יהודים" והכיתוב: "רוכב בודד", מופיעה קריקטורת "ריקוד צליל הכסף" המביעה את ניצחונו של דרייפוס והיהודים, (על גבי הכריכה של חוברת מס' 1 מופיע איור של דרייפוס יוצא מבית הכלא), ועוד. כמו"כ מופיעות קריקטורות אנטישמיות על רקע פרשת פנמה. החוברות כתובות ומאויירות בנימה אנטישמית המאשימה את היהודים באסונות הפוליטיים שבאו על החברה הצרפתית. באחת הקריקטורות נראה יהודי בגן חיות מול כלוב של קופים והכיתוב: "זה עדיין נכון שהם יותר יפים ממני". קריקטורה אחרת תחת הכותרת "הליגיון של ישראל" מציגה קבוצת יהודים עומדים בתור לקבל אות כבוד והכיתוב האנטישמי: "לאפים הגדולים המולדת אסירת תודה", ועוד רבים.

לשתי החוברות הקדמה מאת HENRI ROCHEFORT בה הוא מסביר כי הכיעור המוגזם של הדמויות בקריקטורות תואם לאופיין האמיתי במציאות.

חוברות 1-2 שלימות. כריכות מקוריות, מאוירות. חיזוקים בהדבקות נייר בשדרה של חוברת מס' 2. קרעים בגב חוברת מספר 2 בחלק העליון והתחתון של הכריכה. כתמים בשתי החוברות. מצב כללי טוב - בינוני.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט