מכירה 26 /
פריט 200

200 מ-

254

200

התסריט המלא של הסרט "רשימת שינדלר". מהדורה ראשונה - מרץ, 1990

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Shindler List - רשימת שינדלר, התסריט המלא של הסרט בבימויו של סטיבן שפילברג (Steven Spielberg). תסריט מאת Steven Zaillian, ביסוס העלילה מאת Thomas Keneally. מרץ 1990 - מהדורה ראשונה. אנגלית.

תסריט שלם של הסרט הכולל את כל 264 המערכות. הגרסה הראשונה שיצאה ב 1990 בה נעשו מאוחר יותר שינויים קלים עד לטקסט המוגמר שיצא לאקרנים ב 1993.

הסרט רשימת שינדלר מספר את סיפורו האמיתי של התעשיין הגרמני אוסקר שינדלר, שעסק בתקופת השואה בהצלת חייהם של יהודים רבים ממכונת ההשמדה הנאצית. הבמאי סטיבן ספילברג רצה במקור לעשות את רשימת שינדלר כסרט טלוויזיה, אבל הוא לא הצליח להשיג את המימון הדרוש, ואף סיפר לימים כי היסס בתחילה לביים את רשימת שינדלר כי הוא הרגיש שהנושא קשה מדי לעיכול. שחקן הקולנוע הבריטי ליאם ניסן אשר מגלם בסרט את דמותו של אוסקר שינדלר לא דיבר גרמנית לפני תחילת הצילומים, והוא למד את השפה לצורך התפקיד בסרט. ראלף פיינס, המגלם את אמון גתה, המפקד הנאצי של פלשוב, למד אף הוא לדבר במבטא גרמני עבור התפקיד. הסרט צולם בפולין עצמה במהלך שישה חודשים ורבות מהדמויות שנבחרו לשחק כנציבים בו (השחקנים הפאסיבים) היו ניצולי שואה בעצמם. ראוי לציין כי הבמאי סטיבן שפילברג סירב לקבל שכר על בימויו, והוא תרם את רווחיו לקרן השואה, ארגון העוסק באיסוף ושימור עדויות בעל פה של ניצולי שואה. הסרט צולם בשחור-לבן, ובפולין עצמה, מתוך רצונו של ספילברג לצלם במקומות בהם התרחשו המאורעות עצמם. הוא נחשב לאחד הסרטים החשובים ביותר שנעשו אי פעם, המנציח את זיכרון השואה ואשר הביא את מאורעות השואה הקשים למודעות של מיליונים ברחבי העולם. הסרט היה מועמד לשנים עשר פרסי אוסקר וזכה בשבעה, ביניהם פרס הסרט הטוב ביותר, פרס הבמאי הטוב ביותר (סטיבן ספילברג) ופרס התסריט המעובד הטוב ביותר (סטיבן זאיליאן).

ראה גם פריט 199.

154 דף. 264 מערכות (סצינות). מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט