מכירה 26 /
פריט 56

56 מ-

254

56

יומן נוער היטלר 1937 - הערצה עיוורת של צעירי גרמניה לפיהרר

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

"לכולנו יש רק משימה אחת: גרמניה! המודל לחיקוי שלנו הוא המנהיג" - Freudenborn 1937 Jahrbüchlein für Jungen und Mädel Bearbeitet von Ernst Gilbricht ספרון שנה לבנים ובנות 1937 בעריכת ארנסט גילבריכט, הוצאת אכסניות נוער גרמניות Wilhelm Limpert-Verlag, ברלין 1937. יומן שנתי של נוער היטלר - עם קטעים רבים וסיפורים המבטאים הערצה עיוורת למנהיג אדולף היטלר - הנוער הגרמני הולך בעיוורון אחר העריץ הגדול בתולדות האנושות. בפתח היומן תצלום פספורט של הנערה החברה בנוער היטלר בעלת היומן.

יומן נוער היטלר לשנת 1937 בו באה לידי ביטוי ההערצה העיוורת של הנוער הגרמני לפיהרר. היומן מלווה באיורים, ותצלומים מהפעילות השוטפת של נוער היטלר. לצד תיאור הפעילות החברתית של נוער היטלר בים, ביערות, ובאכסניית המגורים, פעילות החברה של "בנות היטלר" ניכרת האמונה העיוורת אחר היטלר "מושיע גרמניה". היומן פותח בתיאור הירואי של היום בו תפס היטלר את השלטון בגרמניה, והשנים שלאחר מכן בהנהגתו: " ב 30 בינואר אדולף היטלר מונה לקנצלר חדש!" העיתונים דיווחו בערב ה-30 בינואר 1933. העם הגרמני נשם לרווחה והצביע בהתלהבות למנהיג אדולף היטלר. תהלוכות לפידים של SA. צעדו בפעם הראשונה דרך שער ברנדנבורג, והכרזים המנצחים של המהפכה הלאומית-פוקיאליסטית התנופפו בביטחון מול העמודים החומים האינסופיים. בשעה נהדרת זו נוסד הרייך השלישי המיוחל. העם הגרמני, פועלים, חקלאים וחיילים, הביט אל הפיהרר באמונה חדשה, ונדר, בו בזמן שבועת הנאמנות הקדושה ביותר, נשמע במיליוני הנשמות: "פקודת הפיהרר! אנחנו מבצעים. ארבע שנים של עבודת טיפוח לאומית-סוציאליסטית מאחורינו. דברים גדולים הושגו ודברים גדולים עוד יותר אמורים להיווצר עבור גרמניה בשנים הקרובות. אנחנו צעירים והעולם פתוח בפנינו. הגורל יציב בפנינו לפעמים משימות קשות. אנחנו נתגבר עליהם, בדיוק כפי שאדולף היטלר התגבר על מאה שנים כדי להתחיל את האלף החדש. לכולנו יש רק משימה אחת: גרמניה! המודל לחיקוי שלנו הוא המנהיג. כמוהו, אנחנו רוצים לרדוף אחרי המטרה שלנו בעקשנות. אנחנו הצעירים במיוחד צריכים להיות קשוחים, כי יום אחד נהיה נושאי המדינה. בנים ובנות ברייך השלישי! יש לנו משימה גדולה לפנינו... ה אמונה שלנו נקראת גרמניה".

בין היתר מופיעים מספר קטעים בהם מתואר היטלר כמנהיג הבלתי מעורער שנערי גרמניה כמהים לציית לפקודותיו ולזכות לראותו. כך למשל מסופר על נער היטלר בשם האנס שחיכה בהתרגשות "לראות את המנהיג" בעצרת גדולה של נוער היטלר. מתוארת ההתרגשות של הנער כאשר היטלר עבר לפניו ברכבו והביט בו, בשובו הביתה הוא חשב רק על דבר אחד: "המנהיג הסתכל עלי", הוא שכב במיטתו ער זמן רב וחשב לעצמו "המנהיג הסתכל עלי".

לאורך היומן מתוארים המאבקים הפנימיים של נוער היטלר בקבוצות שהתנגדו לאידאולוגיה הנאצית, וכן מסופר על מאבקי רחוב אלימים בין נאמני היטלר למתנגדיו.

נדיר. עותק אחד בלבד מופיע בקטלוג הספריות העולמי world cat ב Stanford University, ארצות הברית.

48 עמ'. 16 עמ'. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט