מכירה 26 /
פריט 85

85 מ-

254

85

"'ילדים יהודים תחת שלטון נאצי, לא נשכח אתכם!" - יומן צופים המדווח על אירוע מיוחד שקיימו ילדי ישראל לטובתם של ילדי אירופה הנאנקים בגטאות

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

יומן צופים מארץ ישראל - בהוצאת ועדה לעניני יהודה הצעיר של הסתדרות הצופים העבריים בארץ ישראל - חוברת נדירה מודפסת בסטנסיל, המתעדת את פעילותם של בני הנוער בתנועת הצופים בארץ ישראל. 1943. תיעוד מאלף על אירוע מיוחד בהשתתפות צעירים מכל הארץ שהתקיים בהר הגלבוע לאות הזדהות עם גורלם של ילדי ישראל באירופה תחת הכיבוש הנאצי - "The Children of Palestine remember their unfortunate comrades in the Ghettoes of Europe" - "ילדי פלשתינה זוכרים את חבריהם האומללים בגטאות אירופה". אנגלית.

בפתח החוברת מתועד אירוע מיוחד שהתקיים לטובתם של ילדי ישראל באירופה תחת הכיבוש הנאצי. הצעירים הגיעו להר הגלבוע - המקום בו התאבל דוד על מות יהונתן. הילדים שמעו מפי המדריכים תיאורים קשים על הנעשה לילדי ישראל באירופה והזילו דמעות. לאחר מכן הם טיפסו על הר הגלבוע. בראשו ניצב סלע גדול אשר כוסה בבד צהוב - סמל טלאי החרפה שהוכרחו היהודים ללבוש בארצות אירופה. הילדים קראו "יזכור" סביב הסלע והקריאו את הנוסח: "אנחנו, ילדי העמקים של ארץ ישראל, נפגשנו כאן בהר גלבוע כדי להביע את הזדהותנו עם הילדים היהודים הנתונים לחסדיהם של הנאצים הרוצחים... בעודנו עומדים כאן... אנו מרימים חגיגית את ידינו ונשבעים את השבועה הזאת: 'ילדים יהודים תחת שלטון נאצי, לא נשכח אתכם!... תמיד נהיה מוכנים לקבל אתכם בקרבנו ולחלוק אתכם את האוכל שלנו ואת לבושנו, ביתנו הוא ביתכם'. בהמשך הטקס הסירו הילדים את המגן דוד מהבד הצהוב והעבירו והניחו אותו על רקע כחול לבן, ואז פנו לילדי המדינות החופשיות בקריאה: "לילדים יהודים בארצות החופשיות...בקשו מהוריכם ומממשלות המדינות בהן אתם חיים להגן על אחינו ואחיותינו... פתחו את שערי מדינותיכם בפני מי שמחפש מקלט בתוככם. קבלו את הילדים היתומים כאחים ואחיות, ושמרו אותם בבטחה עד שהניצחון יושג ומולדתנו היהודית תהיה מסוגלת לספק בית לאנשינו...". לאחר מכן הוסר הבד הצהוב מהסלע ותחתיו התגלו שמות של ילדים שנרצחו על ידי הנאצים. הטקס הסתיים בקבלת החלטה של הילדים לסייע במה שיוכלו לילדי ישראל באירופה, ובתרומה כספית לטובתם.

בהמשך בחוברת חידון על האוכלוסייה היהודית באירופה, סיפור "החווה שלנו", החיים בארץ ישראל, "מהיומן שלנו" - מהיומן של תנועת הצופים על הקשיים בהקמת יישובים חדשים בארץ ישראל, על השלבים בהקמת היישוב פרדס חנה במרוצת שנת 1942, משחק בארבעה סצינות - מחזה על ההווי הארצישראלי, מכתבים מהמפקד העליון של הצופים העבריים בארץ ישראל על עקרונות התנועה, מטרותיה, וחזונה, משחקי ארץ ישראל, חדשות הצופים (כולל דיווח על ילדי טהרן שהגיעו ארצה), ועוד.

39 עמ'. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט