מכירה 26 /
פריט 15

15 מ-

254

15

כולם יהודים ממשה עד איינשטיין - פרסום חשוב על האישיים הנודעים בעם היהודי - ניו יורק 1937 - עותק מיוחד לפני ירידת הספר לדפוס

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

They All Are Jews From Moses to Einstein - "כולם יהודים ממשה עד איינשטיין" - מאת Mac Davis עם איורים מאת E. E. Claridge - הוצאת Jordan Publishing Co. ניו יורק 1937 - מהדורה ראשונה עם מעטפת הנייר המקורית. עותק מיוחד חתום: "Review copy not to be sold" - "עותק סקירה שלא על מנת להימכר" - הודפס בעותקים בודדים לשם בחינה והגהה אחרונה לפני פרסומו לתפוצה רחבה. נדיר.

מהמבוא לספר: "אולי הם לא הגדולים ביותר שאפשר היה לבחור, אבל מעשיהם כל כך עצומים וכל כך מגוונים בהיקפם, עד שכקבוצה הם מרכיבים למעשה את ההיסטוריה וההתקדמות של היהודי דרך הציוויליזציה. מעניין לשער מה עלול היה לקרות לרבים המופיעים בתוך כריכות הספר הזה אילו הגורל היה אחר. אם סמל פרוסי צורמני, שומר סף בגבול ברלין, היה נשאר עקשן ומסרב להכניס לבירת גרמניה בחור ישיבה מגמגם וגיבן, האם העולם היה נודע על משה מנדלסון? אם יהודי אדוק, זקן, מלומד היה מתעקש שחמשת בניו יישארו בביתם בגטו ויהפכו לתלמידי חכמים במקום לשלוח אותם לארצות זרות כדי להיות סוחרים, האם בית רוטשילד היה כותב את הפרק המרהיב ביותר בהיסטוריה הפיננסית והפוליטית של אירופה? אם שפינוזה לא היה מקולל על ידי בני עמו ומגורש מביתו, האם הוא היה הופך להיות הפילוסוף הגדול ביותר של הזמנים המודרניים? אם אמו לא הייתה קונה פסנתר יד שנייה, האם ג'ורג' גרשווין היה בא לכתוב שירי אומה? כל אלה הם אם מלודרמטיים שעיצבו לא רק קריירות גדולות, אלא גם, במקרים רבים, את ההיסטוריה של העולם. ... בלוח השנה הזה של גיבורים וגיבורות, תמצאו מלודרמה, שאפתנות, עוצמה, אומץ, אהבה... הפכו את הדפים האלה ודלגו על הזמן...".

פרסום חשוב על אודות ששים דמויות הוד בעם היהודי ממשה עד איינשטיין - תיאור רגעי השיא בחייהן של הדמויות המשפיעות ביותר בעם היהודי מלווים בפורטרט של כל אחד מהם - חלק נכבד מאנשים בהם עוסק הספר נכתב בחייהם של הדמויות. בין האישיים המופיעים: ברוך שפינוזה, משה מנדלסון, המתאגרף דניאל מנדוזה, משה מונטיפיורי, קרל מרכס, הברון מוריס דה הירש, תיאודור הרצל, אלפרד דרייפוס, זיגמונד פרויד, חיים וייצמן, אלברט איינשטיין, נתן שטראוס, ועוד רבים. המחבר הצליח לתמצת לכלל עמוד אחד בלבד לכל אחת מהדמויות, תיאור תמציתי ומדויק של פועלו והשגיו ותרומתו לישראל ולאנושות בלשון בהירה וקולעת, ולסקור את האישיים על ידי חיבור נקודות השיא בחייהם לכלל תמונה כוללת אחת.
כך למשל אודות אלברט איינשטיין הוא מתאר את הילד המופנם והביישן הנוטה לבדידות שיום אחד נתקל במצפן, המחט המתנודדת עוררה בו פליאה גדולה, בבית הספר היה תלמיד אדיש אך גילה גאונות מפליאה למתימטיקה ועובר לתאר את כיצד הגיע להישגיו העולמיים פורצי הדרך בתחום הפיסיקה. באותו אופן הצליח הכותב לתמצת את דמותו של תיאודור הרצל: "תיאודור הרצל, בן עשרים, היה מחזאי ועיתונאי מהולל בווינה. הוא היה בפריז ככתב לעיתונו, כשפרשת דרייפוס פרצה בעולם. בראותו את השנאה לעמו אפילו מצד מדינה מתורבתת כמו צרפת, הוא נבהל בגלל רווחתם של היהודים הפזורים בין אומות העולם. מאותו יום, מטרתו הייתה אמנציפציה של היהודים כעם. הוא כתב את ספרו בשם "מדינת היהודים" כדי להביע את הצורך במולדת יהודית...". כמו"כ מתמצאת המחבר את פרשת דרייפוס לכלל עמוד אחד כשהוא כולל למעשה את כל הפרטים החשובים בפרשה, וכן ביתר האישיים.

127 עמ'. 26 ס"מ. כריכה קשה עם מעטפת הנייר המאוירת בדמויות משה ואיינשטיין. קרעים קלים במעטפת הנייר. גוף הספר במצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $600

שאל על פריט