מכירה 26 /
פריט 62

62 מ-

254

62

כך פרצה המלחמה - פרסום אנטישמי המאשים את הקשר היהודי-בריטי בפרוץ מלחמת העולם השנייה - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Тако је дошао ратa - כך פרצה המלחמה. הוצאת ПРОСВЕТНА АЈЕДНИЦА А. Д. БЕОГРАД. סרביה [1939]. סרבית. מהדורה ראשונה. פרסום אנטישמי המסלף את התרחישים שקדמו לפרוץ מלחמת העולם השנייה, ומציג תמונה כאילו גרמניה חפצה בשלום, ומעצמות הברית הן שהובילו למלחמה לטובת האינטרס היהודי.

פרסום אנטישמי הטוען כי בעלות הברית הן שהכשילו במכוון את השיחות שהתנהלו עם גרמניה משום שמכח ההשפעה היהודית הן העדיפו את המלחמה ממנה רק היהודים עשויים להרוויח. הספר כתוב בצורה מסולפת של סיפור כרונולוגי המתעד ההתנהלות הדיפלומטית בין שגרירי אנגליה צרפת ורוסיה לשגרירים הגרמנים ומציג תמונה כאילו השגרירים של בעלות הברית הטעו במכוון את הגרמנים בהצהרות כוזבות, והכשילו את המשא ומתן במטרה לגרום לגרמניה לפתוח במלחמה ממנה עתידים להרוויח היהודים. נציגי הרייך הגרמני מתוארים כאנשים ישרים העומדים בדיבורם וחפצים באינטרסים המועילים לצדדים כולם, ואילו מנהיגי בעלות הברית מתוארים בלשון עוקצנית כאנשים ערמומיים מחרחרי ריב. כך למשל מתואר: "השר ריבנטרופ הגיע בזמן לפגישה ואחריו השגריר...את פני האורחים קיבל סטלין הערמומי, לבוש בחולצת צמר ומכנסיים חומים... אנגליה היא זו שמרעילה את האווירה, אלמלא אנגליה בשנה שעברה ניתן היה להגיע לפתרון של שלום עם צ'כוסלובקיה...", וכן לאורך כל הספר. הספר מלווה בתצלומים של אירועים שונים בהם השתתפו ראשי מעצמות הברית לפני פרוץ המלחמה במטרה ליצור מצג אמין לסיפור המתואר.

על גבי הכריכה איור אנטישמי של יהודי בפנים סטריאוטיפיות מושך בחוט של הבריטי ומכוון את השעון ליום פרוץ מלחמת העולם השנייה 3 בספטמבר 1939.

נדיר ביותר. איננו מופיע בקטלוג הספריות העולמי world cat.

67 עמ'. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט