מכירה 26 /
פריט 130

130 מ-

254

130

כרוז בו מסביר המפקד העליון של הטייסת הבריטית לגרמנים מדוע בריטניה מפציצה אזרחים גרמנים בעיצומה של המלחמה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Eine Botschaft des Oberbefehlshabers der Britischen Kampfflugzeuge an das deutsche Volk - הודעה מהמפקד העליון של טייסת הקרב הבריטית (RAF - Royal Air Force) Arthur Harris לעם הגרמני - 4 באוגוסט, 1942. גרמנית. מנשר עוצמתי במיוחד אשר נמסר לעם הגרמני במטרה לשכנעו כי לנאצים אין סיכוי במלחמה נגד בעלות הברית: "אנחנו נהרוס את הרייך השלישי מקצה לקצה. אתם לא תוכלו לעצור אותנו, ואתם יודעים את זה"- בתוך הדברים מספר מפקד הטייסת הבריטית מדוע חיל האוויר הבריטי מפציץ אזרחים גרמנים "לא מעורבים" - זהו היטלר ששם במכוןן אזרחים ליד המפעלים הגרמנים המופצצים.

לשון הכרוז:
"מעולם לא האיש שמוביל את הפצצת המדינה שלח מסר לתושבי המדינה הזו. אני, מרשל האוויר האריס, המפקד העליון של טייסת הקרב הבריטית התוקפת את גרמניה, החלטתי להפנות את המסר הזה לעם הגרמני. אנחנו באנגליה חווינו מספיק התקפות אוויריות. חיל האוויר שלכם הפציץ אותנו במשך עשרה חודשים. תחילה ביום. כשהדפנו אותה, היא באה בלילה. היה לכם אז חיל אוויר חזק. המטוסים שלכם הצליחו. הם הפציצו את לונדון תשעים ושתיים לילות ברציפות; הם תקפו בכבדות את קובנטרי, פלימות', ליברפול וערים בריטיות אחרות. הנזק שהם גרמו היה ניכר; 43,000 גברים, נשים וילדים בריטים מתו; מבנים היסטוריים רבים שהיו יקרים לנו נהרסו. באותה תקופה האמנתם, כי גרינג הבטיח לכם, שאתם עצמכם תהיו בטוחים מפצצות. ולמעשה הצלחנו להגיב רק עם כמה מטוסים. עכשיו התפקידים התהפכו. עכשיו רק כמה מכונות גרמניות מגיעות אלינו מדי פעם; ותורינו להפציץ את גרמניה. למה אנחנו עושים את זאת? לא מתוך נקמנות אנחנו לא שוכחים את ורשה, רוטרדם, בלגרד, לונדון, פלימות' קובנטרי. אנחנו מפציצים את גרמניה, עיר אחרי עיר, יותר ויותר בכבדות כדי שלא תוכלו להמשיך במלחמה. זו המטרה שלנו. אנחנו נמשיך את זה ללא הפוגה. עיר אחרי עיר: לובק, רוסטוק, קלן, אמדן, ברמן, דואיסבורג, המבורג, והרשימה ממשיכה להתארך. תנו לנאצים לגרור אתכם להרס אם אתם רוצים, זה העסק שלכם.

אם מזג האוויר יהיה טוב, נבוא בלילה. אלף מפציצים כבר טסים לעיר כמו קלן ומשמידים שליש ממנה תוך שעה. אנחנו יודעים זאת משום שיש לנו את תצלומי האוויר. אם השמים מעוננים, אנחנו באים ביום ומפציצים את המפעלים והרציפים שלכם: דנציג, רחוקה ככל שתהיה, יודעת על כך. אנו באים ביום ובלילה; אף חלק מהאימפריה אינו בטוח.
... אנשים עשויים לחשוב שכבר השגנו הרבה עם המפציצים שלנו. יש לנו דעה שונה. מה שחוויתם עד כה יהיה בלתי ניתן להשוואה למה שיבוא ברגע שהייצור שלנו של מטוסי הפצצה יתווסף לשטף האמריקאי אשר יוכפל פי ארבעה.... אני רוצה לדבר בפתיחות אם אנחנו...ניצבים בפני הבחירה אם לתקוף מטרות צבאיות בודדות או ערים שלמות. כמובן שנעדיף להפציץ את המפעלים, הרציפים ומסילות הברזל שלכם; זוהי הפגיעה הקשה ביותר במכונת המלחמה של היטלר. אבל העובדים שעובדים במפעלים האלה גרים בקרבת מקום. זו הסיבה שהפצצות שלנו נופלות על הבתים שלכם ועליכם. אנו מצטערים כי הדבר נחוץ. העובדים במפעל מנועי הדיזל הומבולדט-דיוץ בקלן, למשל. אשר חלקם מתו בליל ה-30 במאי, נאלצו להתמודד עם סכנות המלחמה המוחלטת, ממש כמו מלחים של צי הסוחר שלנו, שנגדם עמדו הצוללות (המצוידות במנועי הומבולדט-דיוץ) ירו בטורפדו שלהן. האם העובדים במפעל המטוסים בקובנטרי, נשותיהם, ילדיהם...לא היו אזרחים בדיוק כמו העובדים במפעל המטוסים רוסטוק ומשפחותיהם? אבל היטלר רצה בכך!.
אמריקה מתערבת עכשיו באירופה. הטייסות הראשונות, חיל אוויר שלם, הגיעו לאנגליה מארה"ב. האם אתם מבינים מה זה אומר אם יתקפו את גרמניה? מפעל אמריקאי אחד בלבד, מפעל פורד החדש בדטרויט מפציץ חדש בעל ארבעה מנועים המסוגל לשאת ארבעה טון של פצצות לכל עיר גרמנית... אפילו הצוללות שלכם לא יכולות למנוע מהאמריקאים מלהגיע, הם טסים מעל האוקיינוס האטלנטי. בקרוב אנחנו והאמריקאים נופיע בכל יום ובכל לילה בגשם, סערה ושלג... אנחנו נהרוס את הרייך השלישי מקצה לקצה. אתם לא תוכלו לעצור אותנו, ואתם יודעים את זה. אין לכם סיכוי. לא יכולת לנצח אותנו ב-1940 כשהיינו חסרי נשק ובודדים. המנהיגים שלך היו אז משוגעים מספיק כדי לתקוף את רוסיה ואמריקה (אבל המנהיגים שלך משוגעים וכל העולם יודע את זה, חוץ מאיטליה). איך אתם חושבים לקוות לניצחון עכשיו כשאנחנו, עם רוסיה ואמריקה, מתחזקים יותר ויותר בזמן שנגמר לכם הכוח? לא, אין לכם סיכוי. זכרו דבר אחד: לא משנה כמה רחוק הצבאות שלכם מתקדמים, הם לעולם לא יוכלו להגיע לאנגליה. הם לא יכלו להגיע כשהיינו ללא נשק. הם יכולים לעשות מה שהם רוצים, עליכם עדין להילחם במלחמה האווירית איתנו ועם האמריקנים. אתם לעולם לא תוכלו לנצח בה - אבל אנחנו כבר מנצחים בה. ועכשיו מילה אחרונה: זה תלוי בכם לשים קץ למלחמה ולהפצצות. הפילו את הנאצים ויהיה לכם שלום! זה לא נכון שאנחנו מתכננים שלום - נקמה. זה שקר תעמולה גרמני. אבל בהחלט לא נאפשר לאף ממשלה גרמנית להתחיל שוב במלחמה כוללת. האם זה לא בדיוק האינטרס שלכם כמו שלנו?"

43x13 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $120

שאל על פריט