מכירה 26 /
פריט 162

162 מ-

254

162

כרוז לח"י חריף במיוחד המאשים את אנגליה ברצח המונים של העם היהודי בשנות המלחמה. מרץ 1945

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

"בתום שבוע האבל" - כרוז מחתרתי חריף של ארגון הלח"י שיצא בחודש אדר תש"ה לאחר שבוע האבל על חורבנה של יהדות אירופה. אדר תש"ה. מרץ 1945.

לאחר שבוע האבל על רבבות היהודים שנספו בא הכרוז דין וחשבון עם האשמים:
"היכן שורש האסון, מדוע הופקרו מיליונים לטבח ולהרג?" וקובע כי הסיבה להרג ההמונים הינה הפקרת המולדת בידי משעבדים זרים אשר לא אספה מבעוד מועד את בני האומה.
"... יחד עם גרמניה הנאצית אשמה אנגליה ה"דמוקרטית" ברצח ההמונים היא עמדה על הדם בשעה שרבבות הובלו בקרונות המוות, לשרפה ולחנק, גרוע מזה: את אלה שהצליחו להימלט מגיא הטבח ולהגיע לחופי המולדת היא גרשה הימה חזרה אל מקום ההריגה. לא ברצח שבע מאות מעפילי "סטרומה" בלבד אשמה אנגליה. ידיה מגואלות בדם של אלפים, רבבות, ומאות...".

לאחר שארגון הלח"י מאשים את אנגליה כשותפה לרצח ההמונים שביצעו הנאצים בסגרה את שערי הארץ, הוא קורא לעם העברי במולדתו לנקוט בפעולה ולהצטרף למלחמה על עצמאות עם ישראל בארצו:
"בידינו, בידי העם העברי במולדת, הטיל הגורל לא רק את עתיד השרידים, אלא את עתידם של הדורות הבאים כולם. כי רק במולדת חופשית הערובה שלא יהיו עוד המוני העם נתונים לסכנת טבח והשמדה. ואת חרות המולדת אין להשיג, אלא במלחמת האומה נגד המשעבד, נגד השליט הזר, הרומס את כבודנו, החומס את רכושנו, המפקיר את חיי אחינו.. יגוייס כל העם העברי למלחמת החרות...".

[1] דף. 34x21 ס"מ. סימן קיפול. כתמים קלים. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט