מכירה 26 /
פריט 52

52 מ-

254

52

לצאת לחיים, ספר צבעוני לילדות שלנו - סיפורים תמימים לילדה הגרמניה המשלבים את האידאולוגיה הנאצית. שטוטגרט 1936 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Ins Leben hinaus Ein buntes Buch für unsere Mädel - לצאת לחיים, ספר צבעוני לילדות שלנו, עם למעלה ממאה איורים. הוצאת Union Deutsche Verlagsgesellschaft - שטוטגרט - ברלין - לייפציג, 1936 - מהדורה ראשונה. ספר לצעירות גרמניה ברוח האידיאלים הנאצים של "גרמניה החדשה" - כריכה קשה עם מעטפת נייר מקורית הכל בשלימות - עותק במצב מושלם, עם דף הפרסומת הנדיר לספר. בדף הפרוזץ הקדשה משנת 1936.

ספר סיפורים מכותבים שונים בנושא תפקידה של האשה בגרמניה, וניסיון להחדרת ערכי "גרמניה האמיתית" - תורת הגזע הנאצית באשר לעליונות הגזע הארי משולבת במסווה של סיפורי יומיום תמימים העוסקים בערי גרמניה, בספורט, במוסיקה הגרמנית, בהוגי התרבות הגרמנית, תפקידה של האשה הגרמניה ועוד.

כך למשל, בסיפור תחת הכותרת "רבגוניות בספורט" מאת ג'יסלה מאוארמאייר (סיפור שנכתב לקראת אולימפיאדת 1936 שהתקיימה בגרמניה הנאצית), הכותבת מתארת את היופי שבכל אחד מענפי הספורט ואת השאיפה ה"גרמנית" למצוינות כפי שהיא מגדירה אותה: "יש הרבה אנשים שלא מבינים את הרצון הזה להישגים ספורטיביים אצל בנות, שמאמינים שבנות מעדיפות לבשל ולסרוג... אבל אם נהרהר על ערכי הדם הנורדיים שלנו, אנו יודעים שבקרב אבותינו הגרמניים, האימון הגופני הכולל של נשים, בנוסף לאמהות, היה חשוב לא פחות מזה של גברים, ושזו הסיבה היחידה מדוע האנשים היו כל כך חסונים ובלתי מנוצחים כי רוח הלחימה הייתה חיה גם בנשים... אנחנו עדיין רוצים לטפח את מורשת אבותינו ולעבוד על שיפור הכישורים שלנו על ידי יצירת עצמנו חזקים...".

כמו"כ מופיע סיפור מאת אליזבת לנג תחת הכותרת "אמן הקצב" - על התפתחות המוסיקה בקרב העם הגרמני אשר לדבריה הגיעה לפסגת היכולת האנושית. מופיע מאמר הלל בשבחו של יוסטון סטיוארט צ'מברלין מ"מבשרי תורת הגזע הגרמנית", הכותב מתאר אותו כמי ש: "היה הראשון שלקח על עצמו לראות את ההיסטוריה הגרמנית מנקודת מבט של גזע, בתקופה שבה האמינו שכל האנשים שווים בטבעם ובכישרונם..." ומביא קטעים מספרו האנטישמי "יסודות המאה ה־19" - "בספרו מראה צ'מברליין בבהירות חיה שעידן חדש מתחיל עם הופעת העמים הגרמנים. הוא רואה בעמים הגרמניים עצמם גזע מקורי ומשובח" , ומצטט מכתב שכתב צ'מברליין לאדולף היטלר באוקטובר 1923: "מעולם לא איבדתי את האמון בגרמניה...".

בסיפור על ערי האימפריה הגרמנית מתוארות ערי גרמניה כהמשכה של התרבות הגרמנית עתיקת היומין: "הערים האימפריאליות הישנות הן לא רק מרכזי תרבות... אלא הם הוכחה שרעיון האימפריה חי בהן במשך מאות שנים עד היום... בגלל זה אנחנו כל כך אוהבים את הערים האימפריאליות החופשיות הישנות, כי בהן חיה תמיד שירת גרמניה, שזורמת בעוצמה כה רבה בארצנו שוב היום..."

מופיע סיפור על "ארץ השפע" המתאר קבוצת מטיילים בערי גרמניה: "כשאנו מגיעים לישוב גרמני אנו חשים מיד את הגרמניות החזקה...התרבות הגרמנית צמחה מהדרך הגרמנית המקורית... קבלת פנים מכל העם הגרמני כל כך חמה שמיד מרגישים בבית. יש אחים ואחיות גרמנים בארצות זרות, הם עומדים יחד ונלחמים על הווייתם ועל הגרמניות שלהם. הם נשארו נאמנים למולדתם המקורית לאורך מאות שנים וימשיכו לעשות זאת... גרמניה המולדת מאחורינו!".

מופיעים סיפורים על שלימות ופאר הבנייה הגרמנית, הריקוד, השירה, והנגינה הגרמנית המקורית, הנימוסים של הגרמני המקורי, מאמר בנושא "האשה בגרמניה החדשה" הפותח בציטוט מאדולף היטלר: "אנו רואים באשה את האמא החזקה שלנו, את החיים, העבודה, והמאבק של הגבר" מתוך נאום שנשא ב 1935. המאמר מציג את האשה הגרמניה כמצייגת את האידיאל הנאציונל סוציאליסטי. כמו"כ מופיע סיפור על "קצין עיתונות" בנוער היטלר, ועוד.

בדף הפרסומת הנלווה לספר נכתב: " הנוער הזה, שדוחף קדימה לקראת בגרות ועצמאות, בא לידי ביטוי בראש ובראשונה בסיפורים השונים שנכתבו על ידי סופרים ידועים. בנות עם אומץ ולב... אנו פוגשים את מנהגי העם הגרמני... כל הבנות יכולות לקרוא את הספר היפה הזה, כל אחת תקבל תמורה לכספה".

על גבי מעטפת הנייר איור של ילדה גרמניה בלונדינית עם עיניים כחולות המייצגת את תפיסת העליונות של הגזע הארי בקרב בנות גרמניה.

נדיר. בקטלוג הספריות העולמי מופיעה רק המהדורה השנייה שיצאה ב 1937 (ואף היא מופיע רק בשלוש ספריות ברחבי העולם). המהדורה הראשונה שלפנינו איננה מופיעה בקטלוג הספריות העולמי world cat.

[10], 215 [1] עמ'. עותק נאה ביותר. דפים נקיים. מעטפת שמורה במיוחד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט