מכירה 26 /
פריט 190

190 מ-

254

190

מאה מיליון קדושים קטולים - על רדיפת הנאצים את הכמורה הנוצרית- פרסום מוקדם בעיצומה של המלחמה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

CENT MILLIONS DE CATHOLIQUES MARTYRS - מאה מיליון קדושים קטולים - פרסום בעיצומה של המלחמה על רדיפת הנאצים את הכנסייה הנוצרית, הוצאת Bureau d'information allié, 1943. צרפתית. על גבי הכריכה איור של כומר תלוי על צלב הקרס.

"כאשר היטלר הפך לקנצלר הרייך ב-1933, הוא הבטיח את ההתחייבות החגיגית הבאה: "הממשלה הלאומית רואה בקהילות הנוצריות האמיתיות גורמים חיוניים בחייו הרוחניים של העם הגרמני. היא מאשרת את נחישותה לשמור על שלמות זכויותיהם. בבתי הספר, הממשלה תגן על ההשפעה הלגיטימית של קהילות נוצריות. המטרה היחידה של ממשלה היא להבטיח שלום והרמוניה בין הכנסייה למדינה. הבה ונראה איך היטלר עמד בהבטחתו" (מדברי הפתיחה).

הספר מגולל את רדיפת הנאצים את הכנסייה הנוצרית החל מהימים הראשונים לפרוץ המלחמה, בעת שכמרים מכל רחבי גרמניה שלחו מכתבי תלונה לרשויות על נואמים נאצים המשמיעים דרשות נגד האמונה בכנסייה הנוצרית. החוברת מגוללת רדיפת הנאצים את הנצרות החל מהחרמת הרכוש של הכנסייה הנוצרית, הפעלת צנזורה על תוכנם של פרסומים ודרשות דתיות, רצח אנשי דת שהתנגדו למדיניות הנאצית (כולל נאמני הכנסייה שאינם אנשי דת, כגון תפיסת דיירי בית אבות לקשישים בצ'צ'וצ'ינק אשר גורשו על ידי הגרמנים "ליעד לא ידוע"), ריכוזם של הכמרים במחנה הידוע לשמצה Voellersdorf, ענויים של כמרים סלובנים, חינוכם של הצעירים בגרמניה נגד הכנסייה הנוצרית, הוצאות להורג שיטתיות של כמרים, ועוד. הכותב מביע דאגה לשלומם של 100,000,000 הקטולים אשר באירופה ובאסיה אם מדיניות היטלר תמומש, וקורא לקטולים בכל העולם לקחת חלק במאבק בהיטלריזם. היטלר מכונה בספר "האנרכיסט".

חלק מהענפים של הכנסייה הנוצרית, במיוחד הכנסייה הקתולית, התנגדו בגלוי למדיניות הנאצית אשר ביצעה המתת חסד, עיקור בכפייה ורדיפה של יהודים. התנגדות זו היוותה איום על ניסיונותיו של המשטר הנאצי ליישם את סדר היום הרדיקלי שלו ללא התנגדות. הנאצים שאפו ליצור מדינה טוטליטרית שבה כל היבט של החיים היה נתון לשליטתם ולהשפעתם. הדבר כלל ניסיונות להקים תנועה "נוצרית גרמנית" בתוך הכנסייה הפרוטסטנטית, אשר ביקשה ליישר קו בין הנצרות לאידיאולוגיה הנאצית ולהחליף את האמונות הנוצריות המסורתיות בעקרונות הנאצים.

44 עמ'. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $300

שאל על פריט