מכירה 26 /
פריט 196

196 מ-

254

196

מבוקש! החיפוש אחר הנאצים באמריקה - סיפורו של עיתונאי במסעו ללכידת נאצים שהסתובבו חופשי בחסות הממשל האמריקאי. קנדה, 1977 - עותק מוקדש וחתום בידי המחבר

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

WANTED! THE SEARCH FOR NAZIS IN AMERICA Howard Blum - מבוקש! החיפוש אחר הנאצים באמריקה, מאת Howard Blum הוצאת The New York Times Book - הדפסה שנייה לפני פרסום. קנדה, 1977. עותק מוקדש וחתום בידי המחבר.

מבוקש! סיפור אמיתי - חשיפה מזעזעת של שערורייה ממשלתית וטיוח. זהו גם סיפור בלשי מרתק ומרגש על ארבעה נאצים שהגיעו לארצות הברית לאחר מלחמת העולם השנייה. סיפורם של כל אחד מהנאצים הללו חושף תיעוד של תיקים ממשלתיים גנובים, עיכובים בלתי מוסברים בבתי המשפט ושירותי ההגירה, התעלמות של משרד המדינה וחברים בקונגרס. הספר קובע את המסקנה הסנסציונית כי סוכנויות של ממשלת ארה"ב, לא רק שלא פעלו להעמיד לדין את פושעי המלחמה הנאצים החיים בארצות הברית, אלא גם קשרו קשר אקטיבי כדי לאפשר לנאצים לחיות את חייהם ללא עונש. העיתונאי הווארד בלום מתמקד בתנועותיו של חוקר שירות ההגירה אנתוני דוויטו, שהופך לדמות המרכזית בניסיון להתחקות אחר הנאצים ולהעמידם לדין. דוויטו, בעקבות עבודתו המוצלחת לגירוש שומרת מחנות הריכוז הרמין בראונשטיינר ראיין, משיג רשימה של 59 פושעי מלחמה נאצים החיים בארצות הברית. הוא נעשה אובססיבי לחלוטין לחיפוש אחר הנאצים האלה בניסיון להעמידם לדין על הפשעים שביצעו בזמן המלחמה, אך למעשה הוא מוצא עצמו נלחם בממשלת ארצות הברית המגינה על הפושעים הללו. עם הזמן מגיע דה ויטו למסקנה המצמררת ש"ארגון אודסה חדר לטווחים הפנימיים של ממשלתנו".

בלית ברירה ומחוסר סיוע של הממשלה, החיפוש של דה ויטו - שמקבל היבטים של משימה והופך לספר מתח - מוביל אותו בעצמו לארבעת הנאצים המבוקשים! האחד פקיד מחוז בניו ג'רזי, השני בישוף דטרויט, השלישי איש עסקים מקליפורניה המתגורר בחופי האוקיינוס ​​השקט כחבר מכובד בקהילה, ידיד של כמרים וחברי קונגרס, והרביעי נגר בדימוס בלונג איילנד, אדם שחי בידיעה שבזמן המלחמה סייע לחסל כפר של 2,000 איש. מסע החקירות של דוויטו מפגיש אותו גם עם האנשים אשר הצליחו למצוא את הנאצים הללו ושדורשים כעת נקמה: רופא שיניים בן 78 שכתב יותר מ-3,000 מכתבים לרשויות הפדרליות; שוטר בדימוס שמגלה בטעות איש אס אס המתגורר בניו ג'רזי; מסעדן ניו יורקי, קורבן מחנה ריכוז שאיתר את האיש שראה רוצח את אמו 35 שנים קודם לכן. האמת הכואבת נחשפת כאן ללא כחל ושרק.

עיצוב הכריכה מעביר את המסר החד: דגל ארצות הברית ועליו צלבי קרס.

[12], 256 עמ'. כריכה קשה עם מעטפת הנייר המקורית, הכל בשלימות. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט