מכירה 26 /
פריט 3

3 מ-

254

3

מדריך למבקרים בהר הבית - המועצה המוסלמית העליונה. ירושלם, 1927 - מהדורה שנייה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Notice Illustrée sur Al-Haram Al-Sharif Jerusalem מדריך למבקרים בהר הבית – הוצאת המועצה המוסלמית העליונה – ירושלים, 1927 – מהדורה שנייה – צרפתית.

מדריך למבקרים בהר הבית (אל-חרם א-שריף) – תיאור המבנים שבו, חשיבותם ומקורם ההיסטורי. לצד התיאורים של מבואות הר הבית המדריך כולל שבעה תצלומים שמקורם בתצלומי אמריקן קולוני בירושלים (בפתח המדריך המו"ל מודה לאנשי המושבה שהסכימו להשתמש בתצלומים לצורך המדריך): נוף פנורמי של הר הבית; סביל קאיטביי (מזרקת מפרץ קאייט); מינבר אל-סייף (דוכן הקיץ); כיפת הסלע; אבן היסוד ("דה רוק"); ומסגד אל אקצא (נופים של החוץ והפנים). בפתח המדריך נכתב כי האתר כולו קדוש למוסלמים, לכן על המבקרים להימנע מעישון בו ומהכנסת כלבים למתחם. וכי שעות הכניסה הן מ 7:30 בבוקר עד 11:30 בבוקר מדי יום למעט ששי.
המדריך יצא לאור מטעם המועצה המוסלמית העליונה, גוף שייצג את האינטרסים הדתיים של הציבור הערבי בארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי. המועצה הוקמה בשנת 1922 והופקדה על ניהול נכסי הווקף, בהם הר הבית, ועל ניהול מערכת המשפט המוסלמי; לנשיאה נבחר המופתי חאג' אמין אל-חוסייני. על אף שהמדריך נכתב מנקודת מבט מוסלמית, הוא מגדיר את הר הבית כמקום משכנו של בית המקדש. בעמ' 3 נכתב: "אתה נמצא באחד האתרים העתיקים ביותר שקיימים, שקדושתו מתוארכת לתקופות העתיקות ביותר. זהותו עם מקום מקדש שלמה אינה מותירה מקום לספק; וכאן בנה דוד 'מזבח לה', וַיַּעַל עֹלוֹת וּשְׁלָמִים' [שמואל ב, כד: כה]." וכן בהמשך מוסבר אודות המקום שנקרא "מחכמת דאוד" בו שכן בית הדין של דוד. כמו כן נכתב אודות 15 העמודים שבקיר המערבי כי שמשו חיזוק לבית המקדש בזמן שלמה, וכי בזמן כיבוש ירושלים בידי טיטוס המקום שימש מקום מקלט ליהודים.

נדיר. בקטלוג הספריות העולמי world cat מופיעים שני עותקים בלבד מהדפסה זו של 1927.

16 עמ', 24.5 ס"מ. עטיפה מקורית. חורי תיוק. מצב טוב. הפינה העליונה של הכריכה האחורית עם חלקים של חותמת המועצה המוסלמית העליונה מנותקת כבכל העותקים הידועים (זהו סימן שנעשה שימוש במדריך).

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $250

שאל על פריט