מכירה 26 /
פריט 55

55 מ-

254

55

מדריך שנתי לבית הגרמני - יסודות תורת הגזע הנאצית בלוח לשנת 1935 - מינכן

מחיר פתיחה: $300

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Dienst am Deutschtum Jahrweiser für das deutsche Haus - מדריך שנתי לבית הגרמני. לוח גרמני לשנת 1935 הוצאת J. F. Lehmanns verlag מינכן, 1935. יסודות תורת הגזע הנאצית מוגשים לאזרח הגרמני על פני כל עמודי הלוח בתצלומים והסברים מבוססי תורת הגזע. דוגמא חשובה לאופן בו החדירו הנאצים את תורת הגזע באמצעים שימושיים יומיומיים. נדיר ביותר.

לוח גרמני לשנת 1935 אשר על פני כל דפיו, במשך שנתון שלם מתוארת תורת הגזע הנאצית - לצד "האבות המייסדים" - הדמויות המעצבות את תיאוריית הגזע מופיעים בכמה וכמה עמודים דוגמאות מוחשיות של גזעים שונים וניתוח מאפייני הפנים וההבעות שלהן על פי תורת הגזע. כך למשל בעמוד הראשון של הלוח מופיע תצלום של אשה מהאי פוהר, והתיאור: "תווי הפנים, היציבות, וההבעה מראים מאפיינים מובהקים של הגזע הנורדי" . בעמוד השער של הלוח תמונת פסל ברונזה של אדולף היטלר שנעשה בידי פרופ' פרד ליברמן. באחד מעמודי הפנים מופיעה תמונה זו פעם נוספת והכיתוב: "במשך השנתיים הוא לקח את ההגה של ספינת המדינה ביד איתנה... בתקופה קשה זו גרמניה חזרה לעצמה."

הלוח מציג בזה אחר זה טיפוסים גרמנים שונים ומשווה אותם לטיפוסים אחרים. באחד העמודים מופיע תצלום של נערה גרמניה בלונדינית תחת הכותרת: "נערה מהגזע הנורדי" מופיע התיאור: "בתוך העמים הגרמניים, התגלמות האדם הצעיר, המסוגל והגאה כמו גם היפה, נוצרת תמיד בחלקה באופן לא מודע וחלקה במודע פחות או יותר דמותו של האדם הנורדי..." . ובעמוד אחר המציג נערה גרמניה בלונדינית נכתב: "ילדה גרמניה מגזע נורדי" או למשל: "נערות גרמניות מהגזע הנורדי - פאלי".
עמוד אחר מציג שתי דמויות מחייכות ותחת הכותרת "צחוק נורדי וצחוק מזרחי" מופיע ההסבר הגזעני: "הדימוי של הנשמה המזרחית יכול להיחשב כאנטיתזה הקיצונית לנשמה הנורדית, הנורדי צוחק מתוך עצמו (תמונה עליונה חקלאי), והאנטיתזה המזרחי צוחק לעצמו (תמונה תחתונה שוואבי צעיר)" . כמו כן הלוח מציג מציג איש חווה מצפון פריז ומנתח את הדמות: "הפנים צרים, הם מתכופפים בפתאומיות... האף קופץ החוצה... העין שוכנת מאחור, וכמו שהצורה הפיסית מראה הפסקות וקפיצות, כביכול, הנובעות מהתנגדות של שני סגנונות גזעיים, גם ההתנהגות בקהילה היא לעיתים קרובות לא יציבה וסותרת, היא משתנה באופן בלתי צפוי..."
באחד העמודים מופיעה מפה של מערב אירופה בה מצוינים מספרי הלידות לכל 1000 תושבים בשנת 1930, ותחת הכותרת: "הפוריות של עמים אירופאים" נכתב: "עם המספר הגדול הזה של אנשים סכנה רצינית מסתתרת בגבולות גרמניה. יש להתמודד עם הסכנה ברגע הנכון."

עמוד אחר מציג את תמונותיהם של הרמן גרינג, רודולף הס, יוזף גבלס, וילהלם פריץ "חברים ותיקים לנשק של הפיהרר בממשלת הרייך".
עוד בלוח עמודים שלמים בהם פרסומת לספרים גזעניים מובילים בגרמניה הנאצית כגון פרסומת לספרו של תיאורטיקן הגזע הגרמני האנס גינתר "מוצאם של העמים הגרמנים", ספרו של ד"ר סטמלר "טיפול גזעני במדינה האתנית", ספרו של ד"ר להמן "על ביולוגיה ומדעי הטבע", ועוד. וכן מופיעים עמודים עם דמויות ומבנים מ"פאר ההיסטוריה הגרמנית". באחד הדפים מופיע תצלום של מדען הגזע הגרמני ארנסט רודין והכיתוב: "פרופסור ארנסט רודין נמצא בחוד החנית של תנועת ההגינה הגזעית במשך עשרות שנים הוא דגל בסינון של נחותים לפני יותר מ 30 שנה..." , ועוד.

לוח: 25x16 ס"מ. 55 עמ', שדרה בחלק העליון עם וו לתלייה מאחור. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $300

שאל על פריט