מכירה 26 /
פריט 57

57 מ-

254

57

מחברת הישגי ביצועי הספורט של נערה ברייך הגרמני - היוזמה הנאצית לבניית הגוף של הגזע הארי. יוני, 1941

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Leistungsbuch Reichsportabzeichen weibliche Jugend - ספר ביצועים תג הספורט נוער של הרייך - ספר ביצועים של נערה גרמניה ילידת 1925 במסגרת תכנית החינוך הגופני הלאומי - סוציאלי בגרמניה הנאצית. יוני 1941.

מחברת הישגי הספורט של נערה גרמניה במסגרת תכנית שיפור הכושר הגופני - Leistungsbuch בחסות האידאולוגיה הנאצית לחיזוק ועיצוב הגוף של הגזע הארי. במחברת תמונת הפספורט של הנערה. ציונים וההערות באשר להשגיה בתחומי הקפיצה לרוחק, שחיה, הטלת כידון, וריצה. בהוראות המופיעות בחוברת מצוין כי: "את הפרס (תג הספורט של הרייך) רשאי לקבל רק מי שהוא בעל דם גרמני נקי".

תג ספורט הרייך (Reichssportabzeichen): נועד לקדם כושר גופני בקרב האוכלוסייה הגרמנית והוענק על סמך השגת סטנדרטים מסוימים של ביצועים בענפי אתלטיקה שונים. היוזמה היתה חלק מהמאמצים הרחבים יותר של המשטר הנאצי להחדיר את האידאולוגיה הנאצית בקרב צעירים באמצעות ארגונים כמו נוער היטלר (Hitlerjugend) וליגת הבנות הגרמניות (Bund Deutscher Mädel, BDM). ה Leistungsbuch - "ביצועי השיא" שימש לתיעוד ההישגים האתלטיים של צעירים שהיו מועמדים לתג הספורט של הרייך. ספרון הציונים מפרט את האירועים הספציפיים שבהם השתתפו ואת הציונים או הזמנים אשר השיגו במקצים השונים. ענפי הספורט הכלולים בכישורי התג כוללים מיומנויות אתלטיות, כגון ריצה, קפיצה, זריקה, שחייה ולפעמים תרגילים בסגנון צבאי. התג נחלק לרמות שונות לפי רמת ההישגים - ברונזה, כסף וזהב, כל אחד מהם דרש סטנדרטים גבוהים יותר של ביצועים. המשטר הנאצי פעל לטפח גזע ארי חזק ובריא מתוך אמונה שנתוני הבסיס שלו הם הנעלים ביותר מכל הגזעים הקיימים, וחינוך גופני נתפס כחיוני הן למוכנות הצבאית והן לחיוניות הכללית של האומה. תג הספורט של הרייך היה חלק ממערכת רחבה יותר של אינדוקטרינציה לנוער. על ידי השתתפות בתכניות אתלטיות בחסות המדינה, צעירים לא רק אומנו פיזית אלא גם הוחדרו בערכים ובאידיאלים של המשטר.

16 עמ'. + דף השאלות הסטטיסטי. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט