מכירה 26 /
פריט 124

124 מ-

254

124

מכתבים מאת החייל היהודי בצבא ארצות הברית- אוטו-קארל גרונבאום אשר נהרג יום לפני שובו לארצות הברית

מחיר פתיחה: $300

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

שלש מעטפות עם מכתבים ששלח החייל היהודי אשר שירת בצבא האמריקאי אוטו-קארל גרונבאום (OTTO-KARL GRUENBAUM) לאביו בשנים 1944-1945 בזמן ששירת בצרפת ובדרום גרמניה, והם עוסקים בעניינים אישיים כמו גם בניסיון לחזות כיצד תצא ארצות הברית מן המלחמה, גרינבאום מתעניין בגורל אביו ומשפחתו, וכן בחדשות על התפתחות המלחמה בניס, ועוד. במכתב שנשלח בדצמבר 1944 נגזרו שתי מלים על ידי הצנזורה. בתום המלחמה אוטו הוצב בגרמניה, אך יום לפני שהיה אמור לשוב לארצות הברית הוא נהרג, סיבת מותו לא נתבררה עד היום. (ראה להלן).

אוטו-קארל גרונבאום נולד לאב יהודי ולאם קתולית בוינה ב 1918. הצעיר מבין שני אחים, אוטו החל ללמוד פסנתר בגיל 10. לאחר שנכנס לקונסרבטוריון למוזיקה של וינה, הוא הופיע בקונצרט הראשון שלו בהיותו בגיל 14. בעידודו של מאסטרו ברונו וולטר, הוא קיווה להיות מנצח ופסנתרן קונצרטים. לאחר סיפוחה של אוסטריה לגרמניה במרץ 1938, אוטו הודח מהקונסרבטוריון של וינה. לילה אחד, שני גברים הורו לו ללכת איתם למרתף, שם הם אילצו אנשים אחרים לנגב ולקרצף. הם אמרו לאוטו לחכות לתורו, אבל בתוך האנדרלמוסיה הוא הצליח להימלט. במטרה לצאת מגבולות אוסטריה, הוא נרשם להשתתפות בתחרות פסנתר בבלגיה. מבלגיה נמלט לצרפת, ולאחר מכן הפליג לאמריקה ב-11 באוגוסט 1939. את שנות המלחמה הראשונות העביר באמריקה ונראה היה שהמלחמה מאחוריו. הוא מסר שיעורי פסנתר, וכן הופיע בפני קבוצות התנגדות אוסטריות ופליטים יהודים מאירופה שהצליחו להימלט לארצות הברית. עם כניסת ארצות הברית למלחמה החליט אוטו לשוב לאירופה ולהצטרף ללוחמה. בחודש אוקטובר 1944 נשלח לקרב בצרפת ובדרום גרמניה. תפקידו היה לחקור אסירים גרמנים, אשר הכחישו בפניו שידעו דבר על מחנות הריכוז. אוטו הוצב בגרמניה בתום המלחמה. יום לפני שאמור היה לשוב לאמריקה הוא נהרג. סיבת מותו לא נודעה עד היום.

המכתבים שלפנינו נכתבו בזמן ששירת בצבא ארצות הברית, והן נשלחו במעטפות דואר רשמיות של הצבא האמריקאי.

את המידע אודות אוטו מצאנו במוזאון השואה בוושינגטון. בשנת 2023 נכתב אודותיו הספר Almost Home, The story of Otto Gruenbaum מאת Irene Wittig.

שלוש מעטפות, בכל מעטפה מכתב ארוך בן כמה עמודים. מצב כללי טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט