מכירה 26 /
פריט 188

188 מ-

254

188

מסע מסביב לעולם לדכאו - סיפרו של מטייל שנקלע לאירופה בזמן המלחמה נתפס ונלקח למחנה דכאו. שטוטגרט 1947 - עותק מוקדש בידי המחבר

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

WELTREISE NACH DACHAU Ein Tatsachenroman nach den Erlebnissen und Berichten des Weltreisenden und ehemaligen politischen Häftlings - מסע מסביב לעולם לדכאו רומן עובדתי המבוסס על חוויות ודיווחים של הנוסע בעולם והאסיר הפוליטי לשעבר Max Wittmann. מאת ERICH KUNTER, הוצאת G. M. B. H. BAD WILDBAD. שטוטגרט, 1947 - עותק מוקדש בידי המחבר. גרמנית.

דיווח עובדתי המבוסס על החוויות והדיווחים של הנוסע בעולם והאסיר הפוליטי לשעבר מקס ויטמן. נכתב על ידי אריך קונטר ופורסם לראשונה ב-1946. החלק הראשון של הספר עוסק בתיאורו של ויטמן את מסעותיו ברחבי העולם בשנות ה-20 וה-30. ויטמן ביקר במדינות רבות ובתרבויות שונות, וכותב על חוויותיו בחן ובהומור. בסוף שנות ה-30 חזר ויטמן לאירופה כדי להיות עם ארוסתו בטהיטי. אך, עד מהרה הוא נקלע לאירועי מלחמת העולם השנייה. בשל דעותיו הפוליטיות הליברליות, ויטמן נעצר על ידי הנאצים ונשלח למחנה הריכוז דכאו. החלק השני של הספר מתאר את קורותיו במחנה הריכוז דכאו. הוא מתאר את המהפך הבלתי ניתן לתפיסה ממטייל חופשי ברחבי העולם לאסיר הנלחם על חייו הנתון תחת האכזריות הנאצית, באין ספור חקירות קשות, עבודות כפייה יומיומיות, כאשר הוא עד למעשי רצח המתרחשים מול עיניו מידי יום. וכיצד הוא מגייס את דמיונו מחוויותיו בעולם החופשי במטרה לשרוד את התופת.
ברדיו שטוטגרט ב 28 במאי 1946 לאחר צאת הספר לאור נאמר אודותיו: "הספר הינו יצירה יוצאת דופן מסופר בצורה מרגשת וחיה, צצים לפנינו חייו של אדם, שאחז באהבתם של גרמנים רבים, תאוות נדודים, עזב את מולדתו וראה חלק נכבד מהעולם בשנים של מסעות והרפתקאות, רק כדי ליפול בציפורני הגסטפו ולעבור חוויות קשות ומרות במחנות ריכוז שונים". הדיסוננס הבלתי נתפס בין חלקו הראשון של הספר המתאר רוח חופשית חסרת גבולות הכמהה לנופים חדשים ותרבויות חדשות, לחלקו השני כיצד הרוח נתפסת ונלכדת לעולם אכזר של רוע ומצוק הוא שמייחד את הספר כיצירת שואה שאין דומה לה - מוטיב המופיע באיור הכריכה - בחלקה העליון נוף השמש הדלקים והחופש ובחלקה התחתון גדר תיל היוצרת את המילה "דכאו". ברבות השנים זכה הספר לשבחים על הריאליזם שבו ועל התובנות שלו לגבי הפסיכולוגיה הן של קורבנות השואה והן של מבצעי השואה. הוא תורגם למספר שפות ואף עובד לסרט.

262 [2] עמ'. כריכה עם מעטפת הנייר המקורית המאויירת. הכל בשלימות. קרעים קלים במעטפת. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט