מכירה 08 /
פריט 286

286 מ-

339

286

נגיד ומצוה - כוונות האר"י - טשערנאוויץ תר"ט / סדר תיקון ועליית העולמות לרבי שבתי מראשקוב

מחיר פתיחה: $100

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.11.2020, 19:00

נגיד ומצוה - מנהגים, וקיצור כוונות האר"י - טעמי המצוות וכוונתן על פי הסוד, מאת רבי יעקב צמח תלמידו של רבי שמואל ויטאל. בסופו נדפס לראשונה 'נבואת הילד'. טשערנאוויץ, תר"ט 1849 / סדר תיקון ועליית העולמות לרבי שבתי מראשקוב . שער נפרד לסדר תיקון ועליית העולמות.

מהחיבורים הקדומים לבאר כוונת המצוות כולן וטעמן על פי הסוד. בפתח הספר מגלה המחבר לראשונה את דרך לימודו של האר"י הקדוש : "בתחילה היה קורא בזוהר והיה טורח בלשון הזוהר כדי להבינו ולפעמים היה טורח שבוע א' בהבנת דבור אחד... ואח"כ נתגלה אליו אליהו ז"ל, ואח"כ היה משיג כל הדברים גדולים וקטנים וכל מיני חכמות... ועד עתה לא היה מי שיודע בזאת החכמה על אמיתותה כמוהו, וזכיתי לראות בעיני אדם זה".

המחבר רבי יעקב צמח [1570-1667] . מגדולי מקובלי דורו, ערך וסידר חיבורים רבים בקבלת האר"י הקדוש. נולד בליסבון למשפחת אנוסים. בהיותו כבן שלשים עזב את פורטוגל ועבר לסלוניקי שם חזר לחיות כיהודי בגלוי. בשנת ה'שע"ח [1618] עלה לארץ ישראל וישב בצפת, שם עסק בלימוד תורת הנגלה ותורת הקבלה. משם פנה לדמשק והיה תלמידו של רבי שמואל ויטאל, בנו של רבי חיים ויטאל. בעיר זו השלים בשנת ה'שצ"ח את כתיבת החיבור שלפנינו 'נגיד ומצוה - קיצור מכוונות האר"י'. מדמשק עלה רבי יעקב לירושלים, שם ישב ולמד תורה בישיבתו של רבי יצחק גאון. שם אף בא בקשרי ידידות קרובים עם רבי יעקב חאגיז, רבי אברהם אמיגו ועוד. רבי יעקב נסתלק בשנת ה'תכ"ז - 1667. נתפרסם מאד במלחמתו במשיח השקר שבתי צבי. רבי יעקב עסק בעריכת הכתבים מ'המהדורא בתרא' של רבי חיים ויטאל, שנקברו אחרי מותו של רבי חיים בהתאם לצוואתו, ועל ידי תעניות רבות נגלה רבי חיים בשאלת חלום אל רבי יעקב צמח ורבי אברהם אזולאי, והתיר להם להוציא את הכתבים ממקום גניזתם ולהפיצם.

צה , [7] דף. 16 ס"מ. כריכה מנותקת. גוף הספר במצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט