מכירה 26 /
פריט 81

81 מ-

254

81

נוער היטלר - תיעוד מאת "נער היטלר" אשר ברח מגרמניה וחושף את המסוכנות שבתנועת "נוער היטלר" בפני המחבר. לונדון, 1940 - מהדורה אנגלית ראשונה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

HITLER YOUTH - נוער היטלר - מאת Hans Siemsen תרגום אנגלי בידי Trevor and Phyllis Blewitt עם הקדמה מאת Rennie Smith. הוצאת LINDSAY DRUMMOND LIMITED. לונדון, 1940 - מהדורה אנגלית ראשונה. כריכת קרטון - בד מקורית עם מעטפת הנייר המקורית, ולוח מאויר המציג את נוער היטלר המודבק על פנים הכריכה.

"עכשיו יותר מתמיד חיוני לנו לדעת ולהבין מה המשמעות של נציונל-סוציאליזם, ולהעריך מראש את ההרס הפוליטי, הפסיכולוגי והמוסרי, שהיטלר המנצח היה יוצר באירופה. מסיבה זו אנו מציעים את "הנוער ההיטלראי" כתרומה הכרחית אשר סוף סוף נבנה, ואשר הוא בוודאי קו ההגנה הראשון שלנו מפני התפשטות הכוח וההשפעה של הנאצים..."

תיעוד מפיו של נער גרמני בשם בדוי אדולף גרוס בן למשפחה פרוטסטנטית לא-פוליטית ממעמד הביניים, בת חמשה אחים, אשר נולד ב-1915 בעיר הריין הקתולית. הנער גדל בגרמניה הנאצית והיה חבר בתנועת "נוער היטלר" עד לבריחתו מגרמניה בשנת 1936. בפברואר 1936 פגש הנער את המחבר לראשונה, ועד מהרה הקשר ביניהם הפך לסדרת פגישות בהן מספק הנער למחבר תמונה פרטנית על חוויותיו כנער ב"נוער היטלר". הנער חשף בפניו לפרטי פרטים מה זה בעצם "נוער היטלר", הוא תאר בפניו את חייהם היומיומיים של מנהיגי התנועה, את שאיפותיהם, את השיח היומיומי שלהם, חיי הלילה שלהם, שחיתות ומעילה בכספים, מעשי אכזריות, ועוד. הנער מתאר לפרטים את הערכים המעוותים לאורם גדל - ומתעד למעשה ארבע שנות התפכחות של נער גרמני בגרמניה הנאצית. הסיפור מסופר במילותיו של הנער עצמו כפי שסיפר למחבר באותן פגישות, והוא מתאר באופן שותף את חוויותיו בתנועת נוער היטלר - כיצד הופכים אותו למנהיג, למרות סלידתו מהתרגיל הצבאי ומהטקס חסר המשמעות; כיצד הוצג בפני היטלר וידועים אחרים במפלגה הנאצית, האימה התמידית של צעירי היטלר מעונש מחנה הריכוז ל"חינוך" עם יתפסו בהשקפה מנוגדת למשטר הנאצי, ועוד.

אחד הקטעים המעניינים בספר הוא המעשה של תפיסתו בידי אנשי ה S.A כאשר התקבל לעבודה בחנות שמלות שהיתה בבעלות יהודית עם עליית היטלר לשלטון והכרזת החרם על חנויות יהודיות. הנער מתאר בלשון שותפת: "היטלר הפך לקנצלר גרמניה. הקומוניסטים הציתו את הרייכסטאג. היטלר השיג רוב מוחץ בבחירות. זה מה שאמרו לנו. ומה שקראנו בעיתונים. ב-1 באפריל 1933 נפתח חרם על היהודים. באותו יום בדיוק הייתי אמור להתחיל את ההתלמדות שלי בעסקי הביגוד. וזו הייתה חברה יהודית. הייתי אמור להיות שם בתשע בבוקר. שני אנשי S.A עם אקדחים ואלות גומי עמדו ליד הדלת. "אל תקנו בחנויות של יהודים! חרם יהודי! זה היא חברה יהודית", נכתב בחוץ. "מה אתה עושה כאן?" שאלו אנשי S.A אותי. "באתי להתחיל את ההתלמדות שלי." "אתה לא יודע שזו חברה יהודית". "כן, אני יודע את זה. אבל יש לך עבודה אחרת בשבילי?״ ״אתה צריך להתבייש בעצמך, ילד גרמני נכנס לחנות יהודית...", ועוד.

בשלב מסוים כאשר הוא מבין לאשורו את עומק השחיתות של החברה בה הוא חי, מחליט הנער למרוד בערכים עליהם חונך ב"נוער היטלר" ומביע דעות המנוגדות לנאציזם, הוא נתפס, נשלח למחנה הריכוז האכזרי "בית קולומביה" ולאחר שהות קצרה במחנה מצליח לברוח מגרמניה לצרפת, כשהגסטפו מחפש אחריו ושולח מכתבי איום לאביו.
זהו הפרסום המוקדם ביותר הידוע בו חבר בתנועת ה"נוער ההיטלראי" חושף ידיעות על הארגון, מתאר את השחיתות והדמורליזציה של הנוער בגרמניה תחת משטר היטלר, ואת הפקרות החוק והשפל המוסרי של שיטת היטלר ואת השפעותיה המזיקות על נפשו ודמותו של הדור החדש. "כעת, כשכל הילדים והצעירים בגרמניה הם קורבנות של ההכשרה בנוער ההיטלראי, שההורים בגרמניה אינם יכולים עוד, גם אם הם רוצים למשוך את ילדיהם מהשפעתה. לא רק אדולף גרוס, אלא מיליוני ילדים וצעירים נמסרים להשפעה זו. ואני חושש שלאימונים מסוג זה יהיו השלכות איומות, לא רק על הצעירים העניים והוריהם, אלא על גרמניה כולה, אירופה כולה והעולם כולו. לכן כתבתי את הספר הזה". (מדברי המחבר שראיין את אדולף, במבוא).

279 עמ'. עותק מושלם עם מעטפת הנייר המקורית. קרעים בחלקה העליון והתחתון של מעטפת הנייר. כריכה משומשת. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט