מכירה 26 /
פריט 174

174 מ-

254

174

נירנברג משפט גרמניה הנאצית - חוברת נדירה בפתיחת משפטי נירנברג. [נובמבר, 1945]

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Nuremberg Le proces de L'allemagne Nazie - נירנברג משפט גרמניה הנאצית - חוברת נדירה ומיוחדת שיצאה עם פתיחת משפטי נירנברג. על גבי שער הגיליון תצלום פוטו מונטאז' גדול של הרמן גרינג על רקע ארמון הצדק של נירנברג (Justizpalast) בו התקיים המשפט (בבוואריה, גרמניה). עריכה ומבוא מאת Jacques Billiet - מנהל שירות המידע לפושעי מלחמה. צרפתית. [נירנברג, נובמבר, 1945].

"משפט נירנברג שזה עתה נפתח הוא, יש לומר, אירוע חסר תקדים בתולדות העולם... 26 מיליון ההרוגים במחנות, עשרות מיליוני החיילים שנפלו במאבק בגזענות, כנראה לא מתו לשווא... עלינו להבין, אחת ולתמיד, שאיננו נלחמים בפשיזם במילים ושהאנושות תהיה שלווה סופית רק כאשר זו תמחץ סופית". (מדבריו של עורך החוברת במבוא, Jacques Billiet - מנהל שירות המידע לפושעי מלחמה).
החוברת פותחת במאמר נרחב על עלייתה של המפלגה הנאצית והאירועי התעמולה ההמוניים שהתקיימו בנירנברג: "בנירנברג השתרש הנאציזם - קונגרס המפלגה התקיים מדי שנה בנירנברג. שם, היטלר, בתזזית... העניק בכל פעם מטרות חדשות לעם קנאי, הנאצל על ידי מדע שקר... "גזע האדונים" נגד העוול של חוזה ורסאי נגד היהודים! נגד הבולשביזם! נגד הדמוקרטיה! נגד גברים! נגד החיים! נגד הכל!...". לאחר מכן סקירה אודות האירועים המרכזיים עם עליית המפלגה הנאצית לשלטון ובשנות ה־30 - "28 בפברואר 1933 סימן את תחילתו של עידן שלם של מעשי טבח בגרמניה ובכל אירופה...", וכן תיאור תפקידיו ופשעיו של כל אחד מראשי המפלגה הנאצית המקורבים ביותר להיטלר.

הגיליון כתוב באופן חד נגד מה שעוללה האדאולוגיה הנאצית ואנשיה והוא מלא לכל אורכו בתצלומים רבים המתעדים את עלייתה ונפילתה של ההנהגה הנאצית - מפגני הכוח של חיילי האס אס בנירנברג בשנות ה־30, השנים בהם היטלר צבר השפעה הולכת וגדלה, ומנגד הסוף - תצלומים רבים של הנאשמים בבית המשפט בנירנברג - בראשם הרמן גרינג, וכן של השופטים וההתרחשות בבית המשפט, תצלומים של ראשי המפלגה הנאצית בזמן שלטונם בגרמניה, ובזמן המשפט ועוד. מופיע הסבר על מהם פשעי מלחמה, ומהם הפשעים החמורים שביצע כל אחד מראשי האס אס העומד לדין באותה שעה, ועוד.
במרכז הגיליון סדרת תצלומים של "זה לעומת זה". משמאל תצלומים של נערים ונערות גרמניות באירועי פנאי בידור וספורט, ומנגד בצד ימין תצלומים נוראים של גופות הנספים והמעונים באותה שעה במחנות המוות. בין היתר מופיע תצלום של היטלר ואווה בראון והכיתוב: "תמונה זו, שנמצאה בדפים האישיים של אווה בראון, מראה שהפושע הגדול ביותר ביקום הצליח לנוח בשלווה וללא חרטה תחת מבטה המתפעל והרך של אהובתו", ועוד רבים המשקפים את התמונה במלואה - הפשעים הנוראים, והמשפט שזה עתה החל.

משפטי נירנברג היו סדרה של משפטים שנערכו בעיר נירנברג ובהם נשפטו פושעי מלחמה נאצים. המשפט הראשי שהתנהל בפני בית המשפט הבינלאומי נגד ראשי המשטר (המדינות התובעות נ. הרמן גרינג ואחרים) וסדרה של 12 משפטים שהתנהלו בפני בתי דין צבאיים של צבא ארצות הברית ובהם הועמדו לדין 185 אישים, מתוכם 142 נמצאו אשמים. 24 מתוכם הוענשו בהוצאה להורג, 20 קיבלו מאסרי עולם, והשאר קיבלו עונשי מאסר שונים באורכם. המשפטים הצבאיים נגעו לאיינזצגרופן (ארצות הברית נ. אוטו אולנדורף ואחרים), לפיקוד העליון הגרמני (ארצות הברית נ. וילהלם פון לאב ואחרים), לרופאים, לתעשיינים, ולקטגוריות נוספות.

נדיר ביותר. החוברת איננה מופיע בקטלוג הספריות העולמי world cat (בקטלוג רשומה חוברת אחרת בעלת שם דומה שיצאה באותה שנה).

22 עמ'. 31 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט