מכירה 26 /
פריט 54

54 מ-

254

54

עולם הילדים - הטמעת מסרים נאצים בתוך חוברות קריאה לילדים בגרמניה הנאצית- כל גיליונות שנת 1939

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Deutschen Kinderwelt - עולם הילדים - חוברת קריאה לילדים עם איורים צבעוניים, כיצד ילדי גרמניה הנאצית מתחנכים לאורה של האידאולוגיה הנאצית ועליונות הפיהרר. לייפציג 1939 - 24 גיליונות רצופים - כל הגיליונות שיצאו ב 1939 נתונים במארז המקורי. (לא כרוכים). נדיר.

מגזין הילדים Deutschen Kinderwelt - עולם הילדים, סיפורים, ואיורים איכותיים צבעוניים בסגנון ליטוגרפי העוסקים בעולמם של הילדים - תוך הטמעת מסרים נאצים באיורים ובסיפורים על עליונותה של גרמניה תחת הנהגת היטלר, נוער היטלר, גיליון יום ההולדת 50 לפיהרר, וחינוך הילדים להיות חלק מהעידן הגרמני החדש כשיהיו גדולים. (על המגזין בשנים שיצא ראה להלן).

כך למשל בגיליון מחודש מאי מופיע סיפור על ילד שאביו הוא חייל באס אס ובנו מבקש ממנו בתהלוכת ה 1 במאי שהתקיימה בברלין - "יום העבודה" הנאצי, שיאפשר לו לראות את הפיהרר. "אני רוצה לראות את המנהיג, לראות את המנהיג!". התהלוכה מתוארת: "אנשים צועדים בכל מקום בשירה עליזה ומוסיקה. לאחר מאמצים הוא הצליח לראות את המנהיג. באותו הלילה שכב ער במיטתו זמן רב וחשב "ראיתי את המנהיג, ואז שילב הילד הקטן את ידיו והתפלל לשלום המנהיג". עמודי האמצע מוקדשים לאיורים העוסקים ב"מלאכת יד גרמנית". בגיליון מספר 7 מחודש מרץ, מופיע סיפור על חיל האויר הגרמני כשהמסר שלו "כשאהיה גדול גם אני רוצה להיות בחיל האויר הגרמני", עם איורים של מטוסים ודגל צלב קרס.
בגיליון מס' 9 מחודש אפריל, מוקדש עמוד הפתיח ל"יום הולדת 50 לפיהרר" עם איור של היטלר: "ב-20 באפריל, דגלי צלב הקרס נשזרים בכל רחבי דויטשלנד (גרמניה); זה יום ההולדת של האב! זהו גם יום שמח לכל ילדי גרמניה. הפיהרר אמר פעם: "כל מה שאנחנו עושים, אנחנו עושים בסופו של דבר למען הילדים!" ... הרבה נערים ונערות כבר ביקרו אותו באוברזלצברג, וכמה ילדים שמחים יש שאת ראשם ביקש פעם ללטף! אבל כולנו היינו רוצים להיות בברלין ב-20 באפריל. שם הוורמאכט הגרמני חולף על פני הפיהרר. אם היה אפשר כל הילדים היו מגיעים לפיהרר ומביאים לו זרי פרחים קטנים או מתנות קטנות. מכיוון שכולנו אוהבים אותו, אנחנו רוצים ללכת אחריו בנאמנות... הוא ביקש ליצור את גרמניה הגדולה ובכך נתן לכולנו ארץ מולדת גדולה ומופלאה, שאנו גאים בה ושכל ליבנו שייך אליה. שלום לפיהרר!".
גיליון מס' 19 מחודש ספטמבר מציג בעמוד השער תהלוכת ילדים היוצאים לעבוד בשדה בחג ההודיה עם דגלי צלבי קרס בפינות המריצה, המאמר הפותח עוסק בילד מנוער היטלר המספר על עבודתו בשדות: "אנחנו צריכים להיות גאים מאוד בחקלאים הגרמנים שלנו בחג ההודיה...". וכן יתר הגיליון עוסק בחקלאי הגרמני וגאווה הגרמנית בפועליה.
בגיליון מס' 8 מחודש אפריל, מופיע קטע תחת הכותרת: "החיילים הטייסים בעיר שלנו": "בעיר שלנו יש חיילים. הם טייסים. ...יש הרבה מטוסים בשדה התעופה... אתה יכול לזהות מיד חייל לופטוואפה לפי המדים שלו: הוא לובש מדים אפורים-כחולים... כשאהיה גדול, גם אני רוצה להיות איש אויר" הקטע הזה נחתם בקריאת הנאמנות לאדולף היטלר: "הייל היטלר!"

ה Deutschen Kinderwelt יצא לאור מ-1926 עד ספטמבר 1944, תחילה על ידי אמיל פינקו ושות', לייפציג, ומ-1929 על ידי 'Die Kinderwelt'. החוברת יצאה אחת לשבועיים במתכונת של 8 עמודים לחוברת, והיא הודפסה על נייר עבה. בכל חוברת תמונת שער גדולה אשר כוונה למאמר המרכזי בגיליון, וכן שתי תמונות של עמוד שלם בשני העמודים האמצעיים. בכל חוברת הופיעו סיפורים קצרים, אגדות, שירים וחידות, תשבצים, ולעתים דפים לגזירה. המכירות התבצעו באמצעות מנויים והזמנות התקבלו בסניפי הדואר. העיתון היה זמין בגרמניה, 'גרמנית-אוסטריה', צכוסלובקיה ושוויץ. בין השנים 1934 ל 1935, הופיע צלב הקרס כחלק מהלוגו של הגיליון למעלה משמאל (לאחר עליית הנציונל-סוציאליסטים לשלטון ב-1933, לא מעט חברות השתמשו בצלב הקרס כסמל פרסומי, ונעשה שימוש הבלתי מבוקר בצלב הקרס למוצרים שאין להם קשר ישיר למפלגה (בשנת 1935, צלב הקרס הפך רשמית לסמל מדינה וניתן היה להשתמש בו רק למטרות ריבוניות. איורים שתאמו את המשטר למשל מבנים עם דגלי צלב קרס וכדומה הותרו כמובן ועדיין ניתן למצוא מדי פעם ב'עולם הילדים' אחרי 1935). יום הולדת הפיהרר צוינה בו בקביעות, ובסיפורים קצרים, הועברה לילדים הפטריוטיות הלאומית הגרמנית ו'כת המנהיגים' זכתה לכבוד. מבין המאיירים בעיתון: Nora Schnitzler, Bruno Zwiener, Ilse Meister Zeyen, ואחרים.

24 גיליונות רצופים (לא כרוכים). מארז מקורי. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט