מכירה 26 /
פריט 169

169 מ-

254

169

עמדתנו לגבי השאלה הנאצית. פרסום נדיר בסוף המלחמה הקורא לעשות דין בנאצים ובמשתפי הפעולה עימם. אוסטריה (1945)

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

unsere stellung zur Nazi frage - עמדתנו לגבי השאלה הנאצית. מאת הפוליטיקאי האוסטרי Ernst Fischer ארנסט פישר. גרמנית. הוצאת Antifaschistischer volksverlag, גראץ (אוסטריה), [סביב 1945] - מהדורה ראשונה. פרסום נדיר בתום מלחמת העולם השנייה בו קורא פישר לעשות דין בנאצים ובעוזריהם ולהעניש את כל מי שהיה חבר במפלגה הנאצית או פעל מטעמה.

"מדי יום אני מקבל מכתבים רבים שתוכנם סובב סביב שאלה אחת, הבעיה הנאצית הבוערת. כותבי המכתבים הללו הם בחלקם פטריוטים אוסטרים ואנטי-פשיסטים מכל המפלגות, אך בחלקם גם חברים לשעבר ב-NSDAP... קשה להבין כיצד עדין לא הוקם אף בית משפט מאוחד כדי לשפוט את פושעי המלחמה ולתת להם את העונש המגיע להם פי מאה...". פישר מספר כי חברים לשעבר במפלגה הנאצית פונים אליו בבקשה לנקוט בצעדים רדיקלים נגד הנאצים שעדין תפסו עמדות ציבוריות באוסטריה לאחר המלחמה, ובפושעי מלחמה נאצים שעדין לא הועמדו לדין. באחד המכתבים שקיבל מאזרח אוסטרי נכתב: "המעשים האלה הביאו עלינו בושה בל תמחה... אני רועד כשאני קורא על הייסורים שחוו אסירים במחנות הריכוז. מה עלי לעשות כחבר מפלגה לשעבר ב-NSDAP כדי לכפר על התנהגות חייתית כזו מצד חברי המפלגה לא יכול להתגבר על זה, שעמדתי בשורות אלה שביצעו מעשים מזעזעים שכאלה...".

עוד הוא מוסיף כי קיבל מכתבים רבים מאזרחים אוסטרים הדורשים שכל מי שזוהה עם המפלגה הנאצית יגורש משורות העם האוסטרי לנצח. באחד המכתבים שקיבל הובעה דרישה להעניש את הנאצים בעבודות כפייה למשך 60 שנה, כפי שעוללו הם עצמם ליהודים, וכך נכתב בו: " ... לנאצים יש רק מצווה אחת: אין רחמים! לכן, רק דרישה הוגנת: עבודת כפייה עד 60 שנה, בין אם גבר או אישה, תשלמו כמו במחנות הנאצים, 10 שעות לא רק בימי חול אלא גם בימי ראשון, עד שהאבן האחרונה באוסטריה האהובה תחזור למקומה... יש לשפוט את כל חברי המפלגה בהתאם. דירות. עסקים, מקומות עבודה, מנות מזון מופחתות למינימום, וכל השאר ללא הבדל צריכים להישלח לגבול ולשלוח הביתה לרייך, כמו שתמיד אמרו!... צריך לוודא שהמנגנון הממלכתי והכלכלי באמת נקי, שאף נאצי לא יוכל להתגנב לתפקידים בכירים באמצעות ערמומיות והגנה...". בסוף החוברת יוצא הוא בקריאה: "הבה נאחד אפוא את כל הכוחות הפטריוטיים האנטי-פשיסטים של אוסטריה בדרישה: סוף לכל חצאי הצעדים! לצאת עם חוק פשעי מלחמה! טיהור יסודי של המנגנון הממלכתי והכלכלי! גיוס כל הנאצים לעבודת כפרה... מוות למלחמה ולפושעים נאצים! ...".

לאור הפניות הרבות וההתעוררות הציבורית הנרחבת להוקיע את הרשמים שהשאירה גרמניה הנאצית באוסטריה במלחמה, ממליץ הוא על כמה צעדים חשובים שיש לנקוט באופן מידי נגד פושעי המלחמה הנאצים - ביניהם לחוקק חוק פשעי מלחמה אשר יכלול סעיפים חסרי רחמים כלפי חברים במפלגה הנאצית אשר בצעו זוועות בשנות המלחמה, "אין רחמים על המנהיגים הבהמיים הללו", הוא כותב. ומוסיף כי יש לעשות הכל על מנת לנקות את הרושם שהותירו הנאצים במדינה האוסטרית שהיתה שותפה בפועל לפשעי הנאצים במלחמה.

ארנסט פישר [1899-1972] עיתונאי, סופר ופוליטיקאי אוסטרי יליד בוהמיה. במשך שנות המלחמה מצא מקלט במלון לוקס שבצ'כוסלובקיה, המקום שימש מקלט לגולים קומוניסטים בעיקר גרמנים. בני הזוג פישר חיו שם מ-1938 עד 1945. לאחר המלחמה, פישר נשאר דמות חשובה ב-KPÖ עד 1969.

עיצוב מרשים של הכריכה: פונט אותיות אדום על רקע שחור ואגרוף מוחץ את צלב הקרס.

נדיר ביותר. איננו מופיע בקטלוג הספריות העולמי world cat.

8 עמ'. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט