מכירה 26 /
פריט 74

74 מ-

254

74

קופסת סיגריות מאולימפיאדת ברלין 1936

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

8 ZIGARETTEN OLYMPIA - קופסת סיגריות מאולימפיאדת ברלין 1936 OLYMPIA - קופסה ובה 8 סיגריות. בחזית הקופסה איור של סמל האולימפיאדה, הנשר וצלב הקרס הנאצי, ולצדו כדורגלן, ואצן עם לפיד בידו. על גבי המדבקה האוטמת את הקופסה איור נוסף של צלב הקרס. קופסה סגורה ומלאה. לא נפתחה מעולם! נדיר ביותר.

האולימפיאדה ה־11 אשר התקיימה בברלין בירת גרמניה הנאצית, תחת השלטון הדיקטטורי בתקופת השיא שלו, היא אחת האולימפיאדות הזכורות ביותר במאה ה־20. מערכת התעמולה הנאצית ובראשה יוזף גבלס, שר התעמולה של גרמניה, פעלו במהלכה במלוא העוצמה. ואכן האולימפיאדה נחשבת עד היום לדוגמה להצלחת התעמולה הנאצית. במסגרת אירועי האולימפיאדה יצרו הגרמנים פריטים רבים בעלי מוטיבים נאצים מובהקים. במטרה לרכוש את אהדתם של המונים בגרמניה ומחוצה לה התעמולה הנאצית כללה שימוש בכל האמצעים שעמדו לרשותה. לצד שימוש באמצעים טכנולוגים חדישים לזמנם כגון הרדיו והקולנוע, הפיקו הנאצים עצרות המונים במהלכן השתמשו בדגלים, סמלים, ומוצרים שימושיים לטובת הבאים בשערי האולימפיאדה, כדוגמת קופסאות הסיגריות שלפנינו ליצירת שפה חזותית ורעיונית ייחודית לנאציזם, שמטרתה - השלטת אורח המחשבה הנציונל-סוציאליסטי על כל הכפופים למרוּת הרייך השלישי, בכל היבט של חייהם.

למעשה אולימפיאדת 1936 היתה חלק ממערך תעמולה נרחב ואגרסיבי במסריו האנטישמים והעצמת היטלר לדמות אל, בחסות "משרד תעמולה" (ה Reichsministerium für Volksauflärung und Propaganda) של המפלגה. האולימפיאדה לוותה בסרט של ריפנשטאהל, "אולימפיה" שהציג את אידיאל הגזע הגרמני בטהרתו, בדמותם של המתחרים הבלונדינים, השריריים ותכולי העיניים. ברלין נוקתה מכרזות גזעניות ומהסממנים הבוטים יותר של התעמולה הנאצית, והציגה מראית פנים ידידותית למתחרים, תוך הדגשה של העוצמה והנעורים שהביא עמו, כביכול, המשטר הנאצי. את המסר קלקל האצן ג'סי אוונס, שחור העור, שזכה בכמה מן המקצים, והביא לכך שהיטלר, שישב במקום בולט בתא הכבוד, עזב את האירוע בבושת פנים. הנאצים נמנעו במהלך האולימפיאדה מלפגוע באנשים מהגזע ה"נחות" (יהודים, שחורים וכדומה) במטרה להציג מצג שווא של סובלנות המשטר כלפי חוץ, ובמסגרתה הוסרו במכוון כל השלטים האנטישמים. עם זאת, לאחר האולימפיאדה נשמעו טענות כי השחקנים הופלו לרעה בגלל מוצאם. היהודים ובכללם היישוב היהודי בארץ ישראל החרימו את האולימפיאדה וארגנו משחקים אולימפיים אלטרנטיביים, שבהם השתתפו גם ספורטאים לא יהודים.

7x6x1/2 ס"מ. כאמור קופסה סגורה שלא נפתחה מעולם. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט