מכירה 26 /
פריט 64

64 מ-

254

64

רוזוולט. פרסום אנטישמי בסרביה נגד רוזוולט והקשר היהודי. [ראשית שנות ה־40]

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

"רוזוולט". פרסום אנטישמי עם קריקטורות בצבע הלועגות לנשיא רוזוולט. חיבור עוקצני המאשים את רוזוולט כי הוציא את ארצות הברית למלחמת העולם כדי להגיש ליהודים את מגש השלטון והכסף. החוברת יצאה בסרביה בעיצומה של מלחמת העולם השנייה. ללא שם מו"ל ומדפיס, [ראשית שנות ה־40]. סרבית. נדיר ביותר.

חוברת קריקטורות הלועגות לנשיא הברית ארצות פרנקלין רוזוולט. לצד קריקטורות של רוזוולט והיהודים משתפי הפעולה עמו המתוארים כידידיו הטובים של הנשיא וכאלה שלמען האינטרס שלהם החליט לצאת למלחמה, מופיע טקסט אנטישמי הטוען כי הוא ישלם ביוקר על שהצטרף למלחמה, וכי סופו וסופם של היהודים להפסיד בה.

החוברת פותחת בקטע: "פרנקלין דלאנו רוזוולט, נשיא, מיליארדר, פוליטיקאי מושחת, רמאי ושרלטן פוליטי הוא סמל לשאיפה האמריקאית לעליונות עולמית. הוא התמודד בבחירות עם הסיסמה שאמריקה חייבת להישאר מחוץ למלחמה הזו, ומאז הוא לא החמיץ אף הזדמנות לגרור אותה למלחמה, ולבסוף עשה זאת. העם האמריקני, שהקים את פסל החירות בניו יורק, עיר הנשלטת על ידי בנקים יהודיים, נכנס למלחמה קשה ואכזרית, לא מוכן מבחינה רוחנית וחומרית, והוא משלם ביוקר על שליטתו של נשיאו... אחרי סדרה אינסופית של שביתות, משברים, מהפכות, אי שקט בעבודה, פשיטות רגל. בשחיתות, הצליח רוזוולט לבסוף למקם את מדיניותו על יסודות ההון היהודי והאימפריאליזם האמריקאי. עם רוזוולט בשלטון, יהדות העולם, לאחר מעמדה ברוסיה האנטי-קפיטליסטית, ביססה את כוחה גם באמריקה הקפיטליסטית ... כשהוא לא מודע לכך, רוזוולט אסף סביבו משתפי פעולה יהודים ועם נאומים, דמויות, תוכניות, חישובים, ... הוא הפחיד את העולם... היו אפילו אנשים שהאמינו לו...". לצד קטע זה מופיע איור בו נראה רוזוולט במרכז כשהוא מוקף ביהודים בעלי אפים ארוכים ובפנים סטריאוטיפיות הלוחשים לאוזנו בהנאת מזימה.

בהמשך לצד קריקטורות המתארות כיצד רוזוולט מאבד שליטה באמריקה עצמה, הוא מואשם כי ההחלטה להצטרף למלחמה יסודה ברצון להשתלט על הכסף האירופאי: "מאז שדחף את אמריקה למלחמה, הנשיא רוזוולט כותב את הדפים העצובים ביותר בהיסטוריה שלה... היא אפשרה למזימה הרוזוולט-יהודית למסור את אירופה, מרכז התרבות והציוויליזציה, לחסדי הבולשביזם, כדי לתפוס את כל הרכוש. עושר עבור הכוהנים הגדולים של הממון, אבל הקרבות באוקיינוס ​​האטלנטי ובאוקיינוס ​​השקט מראים עד כמה החישובים האלה היו שגויים".

בהמשך לצד קריקטורות של רוזוולט לצד "יועציו" היהודים, המאויירים בפנים סטריאוטיפיות נכתב: "רוזוולט לעולם לא יוכל לנצח במלחמה... זהב נשפך באמריקה, אבל מלחמה מנצחים בדם. שכירי חרב שמתו בשביל כסף נעלמים לאט לאט. עדיין יש מעט מדינות שבהן יהודים יכולים לקנות חיילים. יום אחד יגיע תורה של אמריקה. אבל ההיסטוריה לא חוזרת על עצמה פעמיים. אמריקה והנשיא שלה כבר לא יכתיבו את סוג השלום שבו הם ירוויחו הכי בקלות מהכסף שהושקע במלחמה הזו. רוזוולט, נסחף, אובססיבי ומשוכנע, שיחק למפלגתו קלף רע, ואת ההפסד צריך לשלם על ידי אנשיו שלו, אותם אנשים שבחרו בו לנשיא... וכשימצא את עצמו יום אחד בפני בית הדין של העם, איך אותו משתק משוחד, מושחת ובלתי מודע יצדיק את מיליוני הקברים שזרע ברחבי העולם כדי לזכות בזהב ובעליונות ליהודים... פרנקלין דלאנו רוזוולט".

נדיר ביותר. איננה מופיעה בקטלוג הספריות העולמי world cat.

[7] עמ'. קרע חסר בחלקה העליון של החוברת בכל הדפים עם פגיעה קלה בקריקטורות המופיעות בחלקו העליון של של הדף. מצב בינוני.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט