מכירה 26 /
פריט 86

86 מ-

254

86

שירי מצוקה ותקווה לילדי בתי הספר בגרמניה ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה. לייפציג - 1936- מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Rot und Hoffnung Gedicht sammlung für jüdische Schulen Herausgegeben von Joseph Feiner Elias Gut Theodor Rothschild - אוסף שירי מצוקה ותקווה לבתי ספר יהודיים בעריכת יוסף פיינר אליאס גוט תיאודור רוטשילד - שירים לבתי ספר יהודיים. לייפציג 1936 - מהדורה ראשונה. גרמנית.

מקבץ שירים שיצא בלייפציג בשעה שהאנטישמיות הגרמנית פשטה במלוא עוצמתה. השירים נועדו להפיח תקוה בליבות התלמידים היהודיים בבתי הספר, שכבר באותה העת הופלו לרעה על ספסלי הלימודים. מופיעים שירים העוסקים בגיבורי התנ"ך, שירי כמיהה לחופש, שיר "ישראל בגלות", שירי חנוכה על גבורת המכבים, שירי עידוד, ועוד רבים.

עד כמה השירים הללו היו נחוצים לילדי גרמניה באותה העת ניתן ללמוד מעדותו של זאב בוקסבאום אשר לימים תאר את האווירה בלייפציג בשנת 1936 לאחר עליית הנאצים לשלטון כנער בן 14: "אני זוכר יחסית הרבה מהתקופה הזו. שקודם כל אני יכול לדבר על הרושם שנשאר לי, הרושם הכללי שנשאר לי מאותה התקופה. היה לי הרושם של עלית הנאצים, שבאוקטובר 1936, של התכנסות של המשפחה שלנו בדירה שלנו. לאמא שלי ז"ל היו הרבה אחים ואחיות, הם היו שם. הרוב שלהם היה בלייצפיג, חלק מהמשפחה נשאר בגליציה, בגוליצ'ה - בגליציה המערבית. אבא שלי בדובה. אח ואחות שלי הם היו בלייפציג. התכנסו ואני הייתי אז ילד בן 11, נשאר לי הרושם של התכנסות של כל המשפחה והיו מאד מודאגים והתלחשו, אני עוד לא הבנתי את כל ההשלכות שיש עם עלית היטלר. אח"כ, שעוד זכור לי שישבנו בערב שבת, בשבת, לרוב זה היה ערב שבת, ישבנו ליד שולחן שבת והתחילה כבר התקופה הנאצית אחרי 1933. אני שומע עוד היום, התחילו לעבור ברחוב, בכוונה עם אוטו משא מלא ס"א מה שנקרא, הפלוגות הסער, (STURM ABTEILUNG .S.A) מכוניות וצעקו במקהלה "גרמניה התעוררי" (DEUTSCHLAND ERWACHE), "יהודה התפגרי" (IUDA VERATTEN) וזה נשאר לי, זה הרושם שנשאר לי בזיכרון". (בוקסבוים הסתתר בבונקר בהולנד בשנות המלחמה, לאחר שהתגלה מצא מסתור בכפר חקלאי, ובאמצעות ניירות ארים מזויפים שקיבל מאנשי המחתרת חי בזהות בדויה עד לשחרור בידי הבריטים. עלה ארצה באוניית תל חי ב 1946).

נדיר ביותר. איננו מופיע בקטלוג הספריות העולמי world cat.

116 עמ'. כריכת קרטון מחופה בד מקורית. כתמים קלים בכריכה. מצב טוב - טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $120

שאל על פריט