מכירה 26 /
פריט 191

191 מ-

254

191

שירי פרטיזנים בעיצומה של מלחמת העולם השנייה. יוגוסלביה [ראשית שנות ה־40]

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Najnovija narodna pesmarica - "ספר שירי העם האחרון". חוברת שירי פרטיזנים לחיזוק המורל במלחמה נגד גרמניה הנאצית, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה. בעריכת Domaći בלגרד, יוגוסלביה, [ראשית שנות ה־40] - מהדורה יחידה. סרבית.

חוברת ובה 31 שירי גבורה שנהגו לשיר הפרטיזנים היוגוסלבים ביערות ובמקומות המסתור בזמן מלחמת העולם השנייה. בחוברת שירים נגד גרמניה הנאצית ובשבח המלחמה בפאשיזם והציפייה לניצחון. השיר "הרפובליקה שלנו" מופיע בחוברת באופן חסר תקדים כהמנון הלאומי. בהמשך שיר על גבורתו ונפילתו של מפקד הפרטיזנים סאווה, שירים בשבח טיטו, מפקד צבא הפרטיזנים הגדול באירופה, הכוכב האדום, שירי גבורה ועוד.

כך למשל מופיע אחד השירים תחת הכותרת: "שן בשלווה ילד שלי": "שן בשלווה ילד שלי: תישן בשקט, ילדי, הכוכב מחומש מאיר. לא תרעב ללחם, כמוני. אמא שלך לא מפחדת עכשיו, הפרוסי המתועב גורש; אבינו, רוסי אמיץ, נחלץ לעזרתנו. אביך מת, קברו ביער; הוא הגן עליך, בני, כדי שלא תהיה עבד שוואבי. תישן בשקט, ילדי, עד שיבוא היום הלבן. הכוכב מחומש מאיר, הפרטיזן עומד על המשמר".

בשיר אחר תחת הכותרת: "רפובליקה" קורא להעלים את הפשיסטים הנאצים, מופיע שיר "קדימה פרטיזנים הניפו את הדגל", שיר ביערות ובהרים: "דרך היערות וההרים של ארצנו הגאה חבורות פרטיזניות הולכות, תהילת המאבק מתפשטת... נעדיף למות מאשר לוותר על אדמתנו. אנחנו נוביל את המאבק לעולם, עד שהפשיזם יקרוס...". מופיעים כמה שירים בשבח טיטו מפקד צבא הפרטיזנים הגדול ביותר באירופה הלוחם הגדול נגד הכיבוש הנאצי: "אנחנו הצבא הצעיר של טיטובה: "גדודי פרטיזנים צועדים ביערות, כפרים, שדות וערים נגד מוצצי הדם והממזרים השוואבים... אנחנו הצבא הצעיר של טיטו. כל האנשים שלנו הולכים איתנו. המדינה שלנו עכשיו חופשית. רק טיטו, שיהיה לנו בריא, שיהיה בריא! כוח הפרטיזני הולך וגדל מדי יום. היטלר וחניכיו תוקפים. לא יהיה זכר לפשיזם... אנחנו הצבא הצעיר של טיטו. כל האנשים שלנו באים איתנו עכשיו. רק טיטו, שיהיה לנו בריא, שיהיה בריא!...אנחנו הצבא הצעיר של טיטו. כל האנשים שלנו הולכים איתנו", ועוד רבים.

נדיר ביותר. איננו מופיע בקטלוג הספריות העולמי world cat.

31 [1] עמ'. 14 ס"מ. כתמים קלים. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט