מכירה 26 /
פריט 94

94 מ-

254

94

שלושה גיליונות העיתון האנטישמי "עיתון גרמני במזרח" לעיצוב מחדש של ההשקפה בארצות הכבושות. גיליונות מחודש אוקטובר 1942

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

שלושה גיליונות העיתון האנטישמי שיצא בשטחי המזרח הכבושים - Deutsche Zeitung im Ostland - "עיתון גרמני במזרח". גיליונות: 12 באוקטובר, 15 באוקטובר, ו20 באוקטובר 1942. גיליונות נדירים של הצגת הכיבוש הנאצי כשליחות תרבותית לסדר עולם חדש - דיווחים שקריים שוטפים שהוציאו הנאצים בשטחים הכבושים על מנת לבסס את שלטונם, כתבות בגנות היהודים. תיאור כיבושה של לודז', ועוד. נדיר.

בגיליון שלפנינו מיום 20 באוקטובר 1942 בעמוד השער כתבה מרכזית על הנעשה בריגה. הכותב עוסק בנושא "דעיכה ותחייה של עם", ראשית העוני והאבטלה הגדולה ששררו בגרמניה בשנת 1932 אשר כלל למעלה משבעה מיליון מובטלים את אותם ימים הוא מתאר: "אלו היו ימי הזוהר של הפרלמנטריזם היהודי אשר אפשר לבטלנים פוליטיים להרוויח כסף בקלות... השחיתות היהודית פרחה מאחורי הקלעים...". הכותב מציין כי "תוך שש שנים בלבד חיסל הגרמני באופן קיצוני את רוח הרפאים היהודית" ומתאר כיצד גרמניה החלה לשגשג כלכלית בזכות התנועה הנאצית. הזכות לעבודה שהוכרזה על ידי הנאצים הביא ל"יללת היהודים" כלשונו . ומסיק כי כשם שאמנות הכלכלה הנאצית הושיעה את גרמניה מהתת אנושיות היהודית, כך היא תושיע את הארצות שנכבשו על ידה: "בסיס המזון וחומרי הגלם של כל אירופה - לא רק גרמניה - הורחב באמצעות פעולות צבאיות. מנהיגים עסקיים גרמנים כבר עובדים יד ביד עם הכוחות הכפריים המקומיים כדי להבטיח הגדלה והרחבה של מקורות מזון וחומרי גלם... מצב האספקה ​​של אירופה חייב להשתפר. משמעות הדבר היא הגברת הביצועים והחוסן. במלחמה שנמשכת זמן רב, זה חיוני לניצחון...". הכותב ממשיך בהסתה האנטישמית בכותבו כי גרמניה לא היתה זקוקה להזהבת מטבעות, היא היתה זקוקה לעבודה, "רק סוחרי הבורסה היהודים התפרנסו מזהב... כיום ארצות אירופה בטוחות תחת חסותו של וורמאכט חזק...".

כתבה אחרת תחת הכותרת: "כיצד ליצמנשטדט שוחררה" מתייחסת לכיבושה של לודז' שנועד לשחרר את העיר "מהחסות הפולנית ומהיהירות היהודית" , הכותב מתאר את נסיגת הפולנים מפני הכוחות הגרמנים אשר החלו להתפשט ברחובות "בעוד הפאניקה בקרב היהודים רק גוברת", ומתאר את החגיגיות בה הונפו לראשונה דגלי צלב הקרס בעיר לודז'.
כמו"כ מדווח בגיליונות שלפנינו על חלוקת כרטיסי עבודה לעובדים במזרח, על תפיסת חומר ארכיוני יקר ערך אשר שימש את הבולשביזם במשך 200 שנה, על תבוסתו של צ'רצ'יל לכאורה בחזיתות השונות, מאמרים שנועדו להצדיק את המלחמה כדי להביא לאירופה מציאות שלא זכתה לה מאות שנים, על עליונותה של האמנות הגרמנית, ועוד. בגיליונות השונים מופיעים מאמרים ברוח הסדר החדש באירופה, כיצד למעשה "אוסטלנד" אמורה להיראות. הכותבים השונים חוזרים על מטבע הלשון "אוסטלנד" המתייחס לארצות הכבושות כיחידה אחת למימוש החזון הנאצי להפוך את אירופה לאזור ללא גבולות תחת הנהגת הרייך, כאשר הגיליון נותן את הטון באשר לחיים ב"אוסטלנד". מופיעות כתבות על "המשפחה באוסטלנד", ההתמסרות של האב למשפחתו ב"אוסטלנד", וכדו'.

ה-Deutsche Zeitung im Ostland (DZO) היה עיתון יומי שיצא לאור במהלך המלחמה מ-5 באוגוסט 1941 עד 8 במאי 1945 בקומיסריון הרייך אוסטלנד עם מטה המערכת בריגה. הוא הופץ בשטחי פולין והמזרח הכבושים, לרבות במדינות הבלטיות וחלקים מברית המועצות. המוציא לאור היה Europa-Verlag, חברת בת של פרנץ-אהר-Verlag בראשות רולף ריינהרדט, תחת מקס אמאן. מכלל עיתוני הכיבוש אשר נוסדו בפולין ה Deutsche Zeitung im Ostland נחשב לגדול והחשוב בהם. תכני העיתון הוכוונו ישירות ממשרד התעמולה הנאצי והוא שימש ככלי תעמולה מרכזי המכוון הן לחיילים הגרמנים המוצבים באזורים אלה והן לאוכלוסייה המקומית. הוא קידם את האידיאולוגיה הנאצית, סיפק חדשות מנקודת מבט מוטה מאוד, דיווח דרך קבע חדשות שקריות אודות בעלות הברית, פרסם מאמרים נגד היהודים, וביקש דרך קבע לתת לגיטימציה לכיבוש על ידי הצגתו כשליחות תרבותית. הכובש הנאצי הוצג בו כמי שבא להביא רווחה ואושר לאוכלוסייה הנכבשת. ל"דויטשה צייטונג אין אוסטלנד" היה תפקיד משמעותי בהפצת התעמולה הנאצית ובהשפעה על דעת הקהל באזורי המזרח הכבושים.

שלושה גיליונות שלמים. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט