מכירה 26 /
פריט 99

99 מ-

254

99

שני מסמכים רשמיים - פיטוריה של אשה יהודייה מעבודתה כמנקה בבית אבות יהודי בוינה בזמן הכיבוש הנאצי

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

מסמך פיטורין ומכתב המלצה שניתנו לאשה היהודייה הגב' Roza Dolezal אשר עבדה כמנקה בבית אבות יהודי ALTERSHEIM DER ISRAELITISCHEN KULTUSGEMEINDE בוינה במשך 26 שנה! במסגרת הצו הרשמי על סגירת בתי אבות יהודיים בוינה בזמן כיבושה בידי הנאצים. יולי, 1940.

מסמך פיטורין שניתן לגב' היהודייה Roza Dolezal ביום 12 ביולי 1940 מטעם בית אבות של קהילת התרבות הישראלית: "בשל הצו הרשמי שניתן לקהילה היהודית של וינה, אני מסיים בזאת את יחסי העבודה שלך החל מה-31 ביולי 1940; ביום זה, יחסי העבודה שלך צריכים להסתיים. בנוגע להטלת העבודה העתידית שלך, תופני ללשכה האחראית של חזית העבודה הגרמנית ולמשרד התעסוקה בהתאם להנחיות שניתנו" . וחתימת ידו של המנהל האדמיניסטרטיבי.

ביום בו סיימה רוזה את עבודתה כשבועיים לאחר שקיבלה את מכתב הפיטורין, ב 31 ביולי 1940, ניתן לה מכתב המלצה מטעם מהמנהל האדמיניסטרטיבי על מנת שתוכל אולי למצוא עבודה במוסד אחר: "אני מאשר שגב' Roza Dolezal תושבת וינה, XX, Jägerstrasse 26, עבדה כמנקה בבית האבות של הקהילה היהודית של וינה, 9., Seegasse 9 מ-25 במאי 1914 עד 31 ביולי , 1940. גב' רוזה דולזל היא עובדת חרוצה במיוחד, זהירה וטובה מאוד ובעלת ידע מעשי נרחב, אשר תמיד הצליחה להשתמש בו בכל המשימות הרשמיות בצורה נכונה ומתאימה. היא ביצעה את השירותים שהופקדו עליה בזהירות רבה, כך שגם הנהלת המוסד וגם החוסים היו מרוצים מכל הבחינות. עליי לציין במיוחד את תחושת החובה הרבה שלה, ואת עבודתה האיכותית למופת. אני יכול להמליץ ​​בחום על גב' רוזה דולזל, הפורשת משירות בית האבות בצו רשמי... ואני מאחל לה את מיטב הרווחה עבור חייה העתידיים". וחותמת דיו של בית האבות, וחתימת יד המנהל האדמיניסטרטיבי.

פיטורי יהודים מבתי אבות היו חלק מהמדיניות האנטישמית הרחבה יותר שיישמו הנאצים לאחר האנשלוס (סיפוח אוסטריה על ידי גרמניה הנאצית ב-1938), כפי שנכתב במסמך הפיטורין, כי ההוראה ניתנת "בשל הצו הרשמי שניתן לקהילה היהודית בוינה". התושבים היהודים נשללו מזכויותיהם, מרכושם ואמצעי פרנסתם. לפי "תכנית ההגירה" של היהודים שנוהלה בידי אדולף אייכמן עובדים יהודים שעבדו במשך שנים במקום עבודה פוטרו בבוקרו של יום בהיר ללא הודעה מוקדמת. בשלב השני הוכרחו היהודים למלא "טפסי הגירה". שני המסמכים שלפנינו יצאו בשיאה של הרדיפה האנטישמית באוסטריה, היה זה לאחר שכבר קיבלו חוקי נירנברג תוקף ב 20 במאי שנה קודם באוסטריה, ולאחר שכבר נכנס לתקפו האיסור על היהודים להיכנס לפארקים ציבוריים, והאיסור על רופאים יהודים לטפל בלא יהודים.

[2] דף. הדפסה במכונת כתיבה, וחתימת יד. כתמים במסמך ההמלצה. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט