מכירה 26 /
פריט 58

58 מ-

254

58

תעודת "עובד חקלאי" נדירה של גבר בגרמניה הנאצית - תכנית לנדהלפר של אדולף היטלר. 1935

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

Landhelfer Brief - תעודת פועל חקלאי - עובד משק בגרמניה הנאצית, של אנדריי ווניג יליד 1913 עם תמונת הפספורט שלו ופרטיו האישיים. הוחתמה בשנת 1935. נדיר.

תוכנית לנדהלפר בגרמניה הנאצית נועדה למלא את פער העבודה שהותירו גברים שגויסו לצבא, אך יותר מכך היא נועדה לשרת את התעמולה הנאצית אשר הציבה את אידיאל האיש העובד כאידיאל החשוב להישרדותה ולכוחה של האומה הגרמנית, ואת אידאל העבודה כאחד מעקרונות השלטון הנאצי. התכנית יועדה בדרך כלל לנשים הגרמניות אשר נקראו לקחת על עצמן משימות שונות בחוות, כגון שתילה וקצירת יבולים, טיפול במשק החי ומטלות חקלאיות אחרות אשר הציבו אותן בקו אחד עם המגוייסים כחלק בלתי נפרד בהשתתפות במאמץ המלחמתי.
בעמוד השער של כרטיס ההשתתפות מופיע איור המרמז על עבודת הקרקע אגודת שיבולים וציטוט מספרו של היטלר מיין קאמפף: "לעולם אל תשכח שהזכות הקדושה ביותר בעולם הזה, הזכות על הארץ שאדם רוצה לעבד היא זכותו של האדם, והקורבן הקדוש ביותר הוא הדם ששופך למען האדמה הזו. אדולף היטלר: "מיין קאמפף" ".

נדיר למצוא תעודה של משתתף גבר בתוכנית לנדהלפר כתעודה שלפנינו, שכן התכנית יועדה בכללה לנשים. הגברים שהשתתפו בתכנית זו היו אלה שמסיבות רפואיות לא היו כשירים להתגייס לצבא הגרמני או שהתנדבו לאחר שירותם.

פנקס מקופל לשלוש, [6] עמ'. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט