מכירה 26 /
פריט 69

69 מ-

254

69

תצלום נדיר של אדולף היטלר נואם ב"יום פוטסדם". 21 במרץ 1933 - יום ההפיכה הרשמי ותחילת השלטון הנאצי

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

תצלום נדיר של אדולף היטלר נואם ב"יום פוטסדם". 21 במרץ 1933 - יום ההפיכה הרשמי ותחילת השלטון הנאצי. פוטו הופמן - צלומו האישי של אדולף היטלר.

לאחר שבניין הרייכסטאג בברלין נהרס בשריפה ב-27 בפברואר, נתקבלה הצעה של השופט הבכיר של פוטסדאם פרידריך בסטהורן לקיים את מושב הפרלמנט הראשון עם כ-600 משתתפים בכנסיית חיל המצב. הפתיחה הרשמית של הרייכסטאג התרחשה ב-21 במרץ 1933 אחר הצהריים, באופרה קרול בברלין. באותו היום פוטסדאם סומנה בצפיפות עם דגלי שחור, לבן ואדום אימפריאלי ודגלי צלב קרס. "הרייך השלישי" הציג עצמו כיורש הלגיטימי של "הרייך השני", שנוסד ב-1871 והתמוטט עם הכרזת הרפובליקה בנובמבר 1918. באולם הצטופפו נציגי עסקים ומינהל וכן קציני הרייכסווהר וחברי ה-Sturmabteilung (SA). לאחר הנאומים של הינדנבורג והיטלר, הונח הזר בקריפטה של ​​פרידריך הגדול.

האירוע היה מלווה בהפקת תעמולה שהגיעה לכל רחבי גרמניה. הבימוי שבוצע בהצלחה על ידי ההנהגה הנאצית, הגבירו את יוקרת המשטר שלהם מבית ומחוץ. "יום פוטסדם" שודר במלואו ברדיו; מהדורות מיוחדות של העיתונות מצאו קוראים רבים מספור. עבור גרמנים רבים, התמונה הסמלית עם לחיצת ידו הנערצת לכאורה של היטלר עם הינדנבורג מצאה קרקע פורייה: הם קשרו את "יום פוטסדאם" עם התקווה להתגבר על המצב הפוליטי בגרמניה, שנתפס כפער לאומי. התמונה שיצאה פוטסדאם נועדה להדגיש את תביעתו של אדולף היטלר לשלטון כמובן מאליו, חייל מלחמת העולם הראשונה מדורג כ"איש העם" בגלריה האבות של "הגרמנים הגדולים" וכעת הוא טוען למורשתם. האשלייה התנפצה תוך ימים ספורים עם הגיעה השמועות על מחנות הריכוז דכאו (שהוקם יום למחרת "יום פוטסדם", ואורניינבורג (אשר הוקם באותו החודש, לימים זקסנהאוזן).

תצלום: 9x14 ס"מ. מחולק מאחור לשימוש כגלויה. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט