מכירה 26 /
פריט 168

168 מ-

254

168

תרגום אנגלי ראשון של דוח יורגן שטרופ - מרד גטו ורשה בעיניים נאציות. ורשה, 1958 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

THE REPORT OF JÜRGEN STROOP CONCERNING THE UPRISING IN THE GHETTO OF WARSAW AND THE LIQUIDATION OF THE JEWISH RESIDENTIAL AREA - "הדו"ח של יורגן שטרופ על ההתקוממות בגטו ורשה וחיסול אזור המגורים היהודי" - הקדמה והערות מאת Prof. B. Mark הוצאת JEWISH HISTORICAL INSTITUTE, ורשה 1958 - מהדורה אנגלית ראשונה של דוח שטרופ המתעד באופן יומיומי את קרבות המרד מהצד היהודי ואת פשעי הנאצים בניסיון לדכאו. (מלווה בתצלומים ומסמכים אשר הופיעו בדוח המקורי).

"זהו מסמך של פשע וגבורה; על פשע הנאצים הגרמנים ועל גבורת קורבנותיהם של היהודים האחרונים שנותרו בגטו ורשה. המנהיג של הרוצחים הנאצים הללו מדווח בעצמו על פשעיו ופשעי אנשיו" (מדברי המבוא של פרופ' מארק). כאשר ב-1945 נכנסה הארמייה ה-7 של ארצות הברית לתוך שטחה של גרמניה, נמצא בבוואריה כרך עבה מודפס במכונת כתיבה, כרוך יפה בעור עז. הכרך הזה היה מונח בארון הספרים של וילה השייכת לגנרל ה- אס אס יורגן שטרופ. בספר נמצאו דיווחים מאת הגנרל שטורפ - פיהרר ה-SS והמשטרה במחוז ורשה ב-1943 לממונה עליו, הגנרל ה-SS Krüger, ה-SS העליון ומפקד המשטרתי בגנרלגוברנמן (השטחים הכבושים בידי גרמניה הנאצית). גנרל שטרופ היה מפקד הפעולה רחבת ההיקף, שבוצעה על ידי הנאצים במטרה לדכא את המרד שפרץ ב-19 באפריל 1943 בגטו ורשה. בשל גאוותו במעשיו הוא שמר בביתו עותק מפורט בו הוא מתהלל בחלקו ובחלקם של אנשיו בדיכוי שרידי היהודים האחרונים בגטו ורשה. הדו"ח של שטרופ הורכב משלושה חלקים: חלק כללי (מבוא), דו"חות יומיים ותיעוד מצולם של פשעים שבוצעו בגטו, המשמשים כהוכחה לאמיתות הדו"חות היומיים. הפיקוד של הארמייה ה-7 של ארה"ב מסר את הדוח ליחידה השנייה של מטה צבא ארה"ב באירופה. והוא שימש להרשעת הפושעים הנאצים במשפטי נירנברג (שם קיבל את המספר 1061-PS).

לפי העולה מדבריו של שטרופ עצמו, בפעולת חיסול הגטו, הציתו הנאצים מבנים בהם יהודים חיים, רצחו יהודים בגז, הטביעו יהודים בביוב וירו באלפי אנשים חפים מפשע. שלא בכוונתו הפך הדוח של שטרופ לשיר הלל לכבוד המורדים היהודים הגיבורים, המורעבים והמותשים, אשר ללא תחמושת מספקת, קמו להילחם את מלחמתה של האומה היהודית נגד הכוח האכזרי והחזק של יחידות האס אס והוורמאכט באביב 1943. כך למעשה שטרופ, מלא השנאה כלפי היהודים, אותם הוא מכנה "תת-אדם", כמעט בכל הדיווח נאלץ לאשר את גבורתם, אומץ ליבם ולוחמת ההתנגדות הנחושה.

שטרופ הועמד לדין במסגרת משפטי דכאו. הוא נמצא אשם בפשעי מלחמה, על הוצאתו להורג של שבוי מלחמה, ונידון למוות. לאחר תום משפטו הוא הוסגר לפולין כדי לעמוד לדין על חיסול גטו ורשה, כשהוא אינו מביע שום סימני חרטה על מעשיו הנפשעים, ונידון למוות בבית המשפט המחוזי בוורשה, ב-23 ביולי 1951. הוא הוצא להורג במקום ביצוע פשעיו בוורשה ב-6 במרץ 1952.

המקור של הדו"ח של שטרופ נשמר על ידי ועדת המחקר הראשית על פשעי הנאצים בפולין (ורשה). המידע המפורט הראשון על הדו"ח, שנקרא: "הדו"ח של יורגן שטרופ" (בפולנית), פורסם בכתב העת הפולני "Odrodzenie" (26 באוקטובר - 2 בנובמבר 1947). לפנינו התרגום האנגלי הראשון של דו"ח שטרופ החושף את פשעי הנאצים ממקורם שלהם בעצמם. בסופו תצלומים ומסמכים מעיצומו של המרד אשר הופיעו במקורם בדוח עצמו.

123 עמ' + 21 לוחות תצלומים. כתם קל בכריכה. מצב טוב - טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $1000

שאל על פריט